» دسته‌بندی نشده » بخشنامه پذیرش هزینه پرداختی بابت بیمه های تکمیلی
دسته‌بندی نشده

بخشنامه پذیرش هزینه پرداختی بابت بیمه های تکمیلی

۱۴۰۱/۱۱/۱۱ 4۰799

بخشنامه شماره ۲۰۰/۱۴۰۱/۵۴ مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۰۸ سازمان امور مالیاتی در خصوص پذیرش هزینه پرداختی بابت بیمه های درمان تکمیلی به شرکتهای بیمه برای جبران هزینه های درمان کارکنان در حساب مالیاتی

در اجرای تبصره ۱ ماده ۱۴۸ قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۱۳۶۶/۱۲/۳ و اصلاحیه های بعدی آن و بنا بر موافقت شماره ۲۱۳۸۱۳ مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی با پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور ، بدین وسیله مقرر می دارد :

وجوه پرداختی بابت بیمه های درمان تکمیلی به شرکتهای بیمه برای جبران درمان کارکنان ، با رعایت قوانین و مقررات مربوطه در زمره هزینه های قابل قبول مالیاتی پذیرفته می شود.”

داود منظور

 

قانون مالیاتهای مستقیم – ماده ۱۴۸

‌ماده ۱۴۸ هزینه‌هایی که حائز شرایط مذکور در ماده فوق می‌باشد به شرح زیر در حساب مالیاتی قابل قبول است:

۱- قیمت خرید کالای فروخته شده و یا قیمت خرید مواد مصرفی در کالا و خدمات فروخته‌ شده.

۲- هزینه‌های استخدامی متناسب با خدمت­ کارکنان بر­اساس مقررات استخدامی موسسه به شرح ­زیر:

‌الف- حقوق یا مزد اصلی و مزایای مستمر اعم از نقدی یا غیرنقدی (‌مزایای غیرنقدی به قیمت تمام‌شده برای کارفرما).

ب- مزایای غیرمستمر اعم از نقدی و غیرنقدی از قبیل خواروبار، بهره‌وری، پاداش، عیدی، اضافه‌کار، هزینه سفر و فوق‌العاده مسافرت. نصاب هزینه سفر و فوق‌العاده مسافرت مدیران و ‌بازرسان و کارکنان به خارج از ایران به منظور رفع حوائج موسسه ذیربط طبق آیین‌نامه‌ای خواهد بود که از طرف وزارت امور اقتصادی ‌و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه ­ریزی کشور تهیه و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد تعیین خواهد شد.

ج- هزینه‌های بهداشتی و درمانی و وجوه پرداختی بابت بیمه‌های بهداشتی و عمر و حوادث ناشی از کار کارکنان.

د- حقوق بازنشستگی، وظیفه، پایان خدمت طبق مقررات استخدامی موسسه و خسارت اخراج و بازخرید طبق قوانین موضوعه مازاد بر مانده حساب ذخیره مربوط.

هـ- وجوه پرداختی به سازمان تأمین اجتماعی طبق مقررات مربوط و همچنین تا میزان سه ‌درصد (۳%) حقوق پرداختی سالانه بابت پس‌انداز کارکنان براساس آیین­ نامه‌ای که به پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور به‌تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد.

و- معادل یک ماه آخرین حقوق و دستمزد و همچنین مابه­ التفاوت تعدیل حقوق سنوات قبل که به منظور تأمین حقوق بازنشستگی و وظیفه و مزایای پایان ‌خدمت، خسارت اخراج و بازخرید کارکنان موسسه ذخیره می‌ شود.

‌این حکم نسبت به ذخایری که تا کنون در حساب بانکها نگهداری شده است نیز جاری خواهد بود.

پرداختی به بازنشستگان موسسه حداکثر تا سقف یک دوازدهم معافیت موضوع ماده ‌(۸۴) این قانون

۳- کرایه محل موسسه در صورتی‌که اجاری باشد، مال‌الاجاره پرداختی طبق سند رسمی و در غیر این‌صورت در حدود متعارف.

۴- اجاره‌بهای ماشین ­آلات و ادوات مربوط به موسسه در صورتی‌که اجاری باشد.

۵- مخارج سوخت، برق، روشنایی، آب، مخابرات و ارتباطات.

۶- وجوه پرداختی بابت انواع بیمه مربوط به عملیات و دارایی موسسه.

۷- حق‌الامتیاز پرداختی و همچنین حقوق و عوارض و مالیات‌هایی که به سبب فعالیت موسسه به شهرداریها و وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی ‌و وابسته به آنها پرداخت می‌شود (‌به استثنای مالیات بر درآمد و ملحقات آن و سایر مالیات­هایی که موسسه به موجب مقررات این قانون ملزم به کسر از‌ دیگران و پرداخت آن می‌باشد و همچنین جرایمی که به دولت و شهرداریها پرداخت می­ گردد.)

۸- هزینه‌های تحقیقاتی، آزمایشی و آموزشی، خرید کتاب، نشریات و لوح‌های فشرده، هزینه‌های بازاریابی، تبلیغات و نمایشگاهی مربوط به فعالیت ‌موسسه، براساس آیین‌نامه‌ای که به پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد.

۹- هزینه‌های مربوط به جبران خسارت وارده مربوط به فعالیت و دارایی موسسه مشروط بر این­که:

اولا- وجود خسارت محقق باشد.

ثانیا- موضوع و میزان آن مشخص باشد.

ثالثا- طبق مقررات قانون یا قراردادهای موجود جبران آن به عهده دیگری نبوده یا در هر صورت از طریق دیگران جبران نشده باشد.

آیین ­نامه احراز شروط سه ­گانه مذکور در این بند به پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد.

۱۰- هزینه‌های فرهنگی، ورزشی و رفاهی کارگران پرداختی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی[۳] حداکثر معادل ده هزار (۱۰,۰۰۰) ریال به ازای هر کارگر[۴].

۱۱- ذخیره مطالباتی که وصول آن مشکوک باشد مشروط بر این‌که:

اولا- مربوط به فعالیت موسسه باشد.

ثانیا- احتمال غالب برای لاوصول ماندن‌ آن موجود باشد.

ثالثا- در دفاتر موسسه به حساب مخصوص منظور شده باشد تا زمانی‌که طلب وصول گردد یا لاوصول بودن آن محقق شود.

آیین­ نامه مربوط به این بند به پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد.

۱۲- ‌زیان اشخاص حقیقی یا حقوقی که از طریق رسیدگی به دفاتر آنها و با توجه به مقررات احراز گردد، از درآمد سال یا سال­های بعد استهلاک‌‌پذیر است.

۱۳- هزینه‌های­ جزئی مربوط به محل­ موسسه­ که عرفا به عهده­ مستأجر است در صورتی ­که اجاری ­باشد.

۱۴- هزینه‌های مربوط به حفظ و نگهداری محل موسسه در صورتی‌که ملکی باشد.

۱۵- مخارج حمل و نقل.

۱۶- هزینه‌های ایاب و ذهاب، پذیرایی و انبارداری.

۱۷- حق‌الزحمه‌های پرداختی متناسب با کار انجام شده از قبیل حق‌العمل- دلالی- حق‌الوکاله- حق‌المشاوره- حق حضور- هزینه حسابرسی ‌و خدمات مالی و اداری و بازرسی، هزینه نرم‌افزاری، طراحی و استقرار سیستم‌های مورد نیاز موسسه، سایر هزینه‌های کارشناسی در ارتباط با فعالیت موسسه و‌ حق‌الزحمه بازرس قانونی.

۱۸ سود، کارمزد و جریمه‌هایی که برای انجام عملیات موسسه به بانکها، صندوق تعاون، صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی و همچنین موسسات اعتباری غیربانکی مجاز و شرکتهای واسپاری (لیزینگ) دارای مجوز از بانک مرکزی پرداخت‌شده یا تخصیص‌یافته باشد.[۵]

۱۹- بهای ملزومات اداری و لوازمی که معمولا ظرف یک سال از بین می‌روند.

۲۰- مخارج تعمیر و نگاهداری ماشین‌آلات و لوازم کار و تعویض قطعات یدکی که به‌عنوان تعمیر اساسی تلقی نگردد.

۲۱- هزینه‌های اکتشاف معادن که منجر به بهره‌برداری نشده باشد.

۲۲- هزینه‌های مربوط به حق عضویت و حق اشتراک پرداختی مربوط به فعالیت موسسه.

۲۳- مطالبات لاوصول به شرط اثبات آن از طرف مودی مازاد بر مانده حساب ذخیره مطالبات مشکوک‌ الوصول.

۲۴- زیان حاصل از تسعیر ارز براساس اصول متداول حسابداری مشروط بر اتخاذ یک روش یکنواخت طی سال‌های مختلف از طرف مودی.

۲۵- ضایعات متعارف تولید.

۲۶- ذخیره مربوط به هزینه‌های پرداختنی قابل قبول که به سال مورد رسیدگی ارتباط دارد.

۲۷- هزینه‌های قابل قبول مربوط به سال‌های قبلی که پرداخت یا تخصیص آن در سال مالیاتی مورد رسیدگی تحقق می‌یابد.

۲۸- هزینه خرید کتاب و سایر کالاهای فرهنگی- هنری برای کارکنان و افراد تحت تکفل آنها تا میزان حداکثر پنج درصد (۵%) معافیت مالیاتی موضوع ماده ‌(۸۴) این قانون به ازای هر نفر.

۲۹ذخیره مربوط به خدمات پس از فروش (گارانتی) اشخاص حقوقی.[۶]

‌تبصره ‌۱هزینه‌های دیگری که مربوط به تحصیل درآمد موسسه تشخیص داده می‌شود و در این ماده پیش‌بینی نشده است به پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور و تصویب وزیر امور‌اقتصادی و دارایی جزء هزینه‌های قابل قبول پذیرفته خواهد شد.

‌تبصره ‌۲ مدیران و صاحبان سرمایه اشخاص حقوقی در صورتی‌که دارای شغل موظف در موسسات مذکور باشند جزء کارکنان موسسه محسوب‌خواهند شد ولی در موسساتی که غیر اشخاص حقوقی باشند حقوق و مزایای صاحب موسسه و اولاد تحت تکفل و همسر نامبرده به استثنای هزینه‌ سفر و فوق‌العاده مسافرت مربوط به شغل که مشمول مقررات جزء (ب) بند (۲) این ماده آمده خواهد بود جزء هزینه‌های قابل قبول منظور نخواهد شد.

‌تبصره ‌۳ در محاسبه مالیات شرکتها و اتحادیه‌های تعاونی، ذخایر موضوع بندهای (۱) و (۲) ماده‌ (۱۵) قانون شرکت‌های تعاونی مصوب ۱۳۵۰/۰۳/۱۶ و ‌اصلاحیه‌های بعدی آن و در مورد شرکتها و اتحادیه‌هایی که وضعیت خود را با قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۷۰/۰۶/۱۳ تطبیق داده­ اند یا بدهند، ذخیره موضوع بند (۱) و حق تعاون و آموزش موضوع بند (۳) ماده ‌(۲۵) قانون اخیرالذکر جزء هزینه محسوب ‌می‌شود.

۱. به موجب ماده (۷۱) قانون اصلاح موادی از قانون مالیات­های مستقیم، مصوب ۱۳۸۰/۱۱/۲۷، جزء (د) بند (۲)- قسمت اخیر جزء (ه) بند (۲) و قسمت اخیر بندهای (۹)، (۱۱)، (۱۷) و (۲۳); این ماده اصلاح شده و بند (۲۸) به ماده (۱۴۸) قانون الحاق شد.

۲. به موجب بند ۳۸ ماده واحده قانون اصلاح قانون مالیات­های مستقیم، مصوب ۱۳۹۴/۰۴/۳۱، عبارت «پرداختی به بازنشستگان موسسه حداکثر تا سقف یک دوازدهم معافیت موضوع ماده (۸۴) این قانون» به انتهای بند ۲ ماده (۱۴۸) قانون الحاق شد که به نظر می‌رسد می‌توانست به عنوان یک بند مستقل به این ماده اضافه شود.

۳. به موجب قانون تشکیل دو وزارت خانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت مصوب ۱۳۹۰/۰۴/۰۸، وزارت کار و امور اجتماعی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تبدیل شد.

۴. به موجب تصویب نامه شماره ۷۷۸۹۹/ت۵۹۷۲۷هـ مورخ ۱۴۰۱/۰۵/۰۹، هزینه های فرهنگی و ورزشی و رفاهی کارگران، به مبلغ ۲,۵۰۰,۰۰۰ ریال، افزایش یافت.

.۵ به موجب بند ۳۸ ماده واحده قانون اصلاح قانون مالیات­های مستقیم، مصوب ۱۳۹۴/۰۴/۳۱، بند ۱۸ ماده (۱۴۸) قانون اصلاح ‌شد.

«بند ۱۸ ماده (۱۴۸) قبل از اصلاح:

سود و کارمزدی که برای انجام دادن عملیات موسسه به بانکها، صندوق تعاون و همچنین موسسات اعتباری غیربانکی مجاز پرداخت شده یا تخصیص یافته باشد.»

۶. به موجب بند ۳۸ ماده واحده قانون اصلاح قانون مالیات­های مستقیم، مصوب ۱۳۹۴/۰۴/۳۱، این بند به‌عنوان بند ۲۹ به ماده (۱۴۸) قانون الحاق ‌شد.

ایین نامه ها

[۱۳۶۸/۰۲/۲۵][۱۰۱۳۰/ت ۱۲۲] آئین نامه اجرائی هزینه سفر فوق‌العاده مسافرت مدیران و بازرسان و کارکنان به خارج از ایران موضوع بند بند « ب » جزء ۲ ماده ۱۴۸ قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۰۳/۱۲/۱۳۶۶
[۱۳۷۵/۰۹/۱۴][۱۰۶۹۳۵/ت۱۶۴۱۰هـ] آیین نامه اجرایی بندهای “ب، ج و د” ماده (۴۵) قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین
[۱۳۷۶/۰۴/۲۲][۵۶۸۳۶/ت۱۷۷۸۵هـ] احداث مسجد در شهرهای جدید به عنوان هزینه قابل قبول
[۱۳۷۷/۰۵/۰۳][۲۷۵۳۶/ت ۱۸۸۹۵هـ] *افزایش سقف هزینه سفر از ۷۰۰۰ ریال به ۳۵۰۰۰۰ ریال برای هر روز به عنوان هزینه قابل قبول
[۱۳۷۹/۱۱/۱۸][۵۲۴۵۴/ت ۲۳۸۲۱هـ] آئین نامه اجرایی ماده ۱۶۹ برنامه سوم توسعه اقتصادی در خصوص هزینه های مربوط به اماکن ورزشی که جز هزینه های قبول است
[۱۳۷۹/۱۱/۲۵][۵۳۶۰۸/ت۲۳۸۹۵هـ] آئین نامه بند ب ماده ۱۰۴ قانون برنامه سوم در خصوص قابل قبول بودن هزینه هایی که به جهت کمک به محیط زیست می شود
[۱۳۸۱/۰۲/۰۲][۳۶۶۶/ت ۲۶۳۰۰هـ] آئین نامه اجرایی بند ز تبصره ۷ بودجه ۸۱ در خصوص یک پنجم دریافتی هتل ها که بایستی به حساب خزانه واریز گردد
[۱۳۸۱/۰۶/۰۴][۲۶۵۳۸/ت ۲۶۹۶۱هـ] آئین نامه اجرایی بند ی تبصره ۱۲ بودجه ۸۱ جهت اجرای پروژه های بهینه سازی مصرف انرژی وقطعی بودن هزینه های مربوطه
[۱۳۸۱/۰۷/۲۲][۲۱۱/۴۱۲۴/۳۷۷۲۳] آئین نامه بند ۸ ماده ۱۴۸
[۱۳۸۴/۰۵/۰۸][۲۷۹۵۵/ت ۳۳۴۱۳هـ] کمک به بسیج هزینه قابل قبول است
[۱۴۰۱/۰۷/۰۴][۶۰۰۲۳/۱۱۷۲۰۵] آیین نامه اجرایی بند (ب) ماده (۱۱) قانون جهش تولید دانش بنیان
[۱۴۰۱/۰۷/۱۰][۱۱۹۹۹۶/ت۵۹۸۰۷هـ] آیین نامه اجرایی قانون نحوه کمک های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور
[۱۴۰۱/۰۷/۲۷][۱۳۳۱۹۶/ت۵۷۰۹۶هـ] آیین نامه کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی
[۱۴۰۱/۰۸/۲۳][۱۵۲۷۵۵/ت ۶۰۳۸۴هـ] احکام مالیاتی آیین نامه اجرایی بند (ت) ماده (۱۱) قانون جهش تولید دانش بنیان

بخشنامه ها

[۱۳۶۸/۰۳/۱۱][۳۰/۵/۵۶/۸۲۹۱] *حق مدیریت سازمان صنایع ملی
[۱۳۷۱/۰۲/۰۱][۳۰/۵/۹/۳۳۷۶] *۲ در صدفروش تبصره ۸ قانون بودجه جز هزینه های قابل قبول است
[۱۳۷۱/۰۴/۳۱][۳۰/۴/۳۲۷۵/۱۹۳۷۶] *هزینه های فرهنگی و ورزشی کارگران
[۱۳۷۱/۱۰/۰۸][۳۰/۴/۹۴۰۳/۲۹۱۸۹] * ۲% سود موضوع بند (۱) تبصره ۸ قانون
[۱۳۷۲/۰۵/۲۰][۲۴۱۸/۲۴۶۹۲] *سود و کارمزد مربوط به خرید دارایی
[۱۳۷۲/۱۲/۱۶][۳۰/۴/۱۳۴۶۷/۶۳۷۶۲] *هزینه نرم افزاری کامپیوتری
[۱۳۷۳/۰۶/۰۶][۱۰۷۶۵] *احتساب ۲% سود به حساب هزینه
[۱۳۷۳/۰۶/۱۴][۳۰/۴/۴۹۸۹/۱۷۹۳۳] *سابقه نباید ملاک تشخیص مالیات شود
[۱۳۷۴/۰۱/۰۸][۳۰/۵/۴۲۲۳/۳۴۴] *نحوه صدور سند مالکیت اسناد عادی
[۱۳۷۴/۰۲/۲۴][۱۰۰۵۲] *استهلاک دارائیها و هزینه ذخیره مطالبات مشکوک بانکها
[۱۳۷۴/۰۶/۲۷][۳۰/۴/۶۶۴۹/۳۵۲۹۰] *در خصوص مراجع ذیصلاح نظارت بر بند ه تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۳۷۴
[۱۳۷۴/۱۲/۲۱][۳۰/۴/۱۴۲۶۶/۷۱۹۹۶] *تعهد پرداخت هزینه
[۱۳۷۵/۰۸/۰۳][۳۵۳۵۴] *موضوع تسعیر ارز
[۱۳۷۶/۰۳/۲۶][۵۶/۱۶۶۶۷/۴۴۴۳۵] *بشرط پذیرش هزینه ۱/۱۰۰۰ تربیت بدنی پرداخت نقدی بحساب خزانه می باشد
[۱۳۷۶/۰۴/۲۴][۱۱۴۶۸] *۲% آموزش و پرورش جزء هزینه های قابل قبول
[۱۳۷۶/۰۷/۰۱][۲۷۹۴۶] *توافق در مورد مالیات پزشکان برای عملکرد سال ۱۳۷۵
[۱۳۷۶/۰۹/۲۴][۳۰/۴/۶۸۸۶/۳۷۴۳۸] *کمک برای احداث و تکمیل پایگاه های بسیج در صورت نظارت مراجع ذیربط قابل کسر از درآمد مشمول مالیات میباشد
[۱۳۷۶/۱۱/۱۶][۳۰/۱۱۰۸۰/۴۸۷۹۴] نحوه رسیدگی به زبان و استهلاک آن و ماخذ احتساب حق تمبر وکالتنامه و ۱۰% ماده ۲۴۷
[۱۳۷۷/۰۳/۱۸][۳۳۷۲] *پذیرش هزینه اشخاص خیر جهت احداث و تکمیل فضاهای آموزشی، بهداشتی و …
[۱۳۷۷/۱۰/۲۷][۳۰/۴/۶۶۰۶/۵۱۲۳۲] *تاثیر ماده ۱۷۳ ق.م.م بر ماده ۱۱۱ قانون شرکتهای تعاونی
[۱۳۷۸/۰۷/۰۷][۳۰/۴/۱۴۷۹/۳۳۵۷۰] *نحوه رسیدگی به ضایعات متعارف تولید کارخانجات تبدیل چغندر به قند
[۱۳۷۹/۰۵/۰۱][۳۰/۴/۳۱۲۶/۱۸۷۳۴] تعیین درآمد مشمول مالیات اشخاص حقوقی
[۱۳۸۰/۰۶/۲۰][۳۰/۵/۳۴۱۷] قبول هزینه های انجام شده در رابطه با پایین آوردن آلودگی محیط زیست
[۱۳۸۰/۰۹/۲۴][۳۰/۵/۳۳۶۵/۵۵۹۱۲] اعلام دو موسسه به نامهای سامان اقتصاد و کارآفرینان به عنوان موسسات اعتباری غیر بانکی
[۱۳۸۰/۱۱/۲۸][۳۰/۴/۸۷۱۴/۷۱۴۳۳] در مورد ماخذ محاسبه ۱۰% مالیات غیر مستقیم و سود تخفیفهای اعطایی به مشتریان خودرو جز هزینه های قابل قبول است
[۱۳۸۱/۰۴/۰۵][۳۰/۵/۵۸۲/۱۸۲۹۸] درموردیک پنجم دریافتی ازهتلها توسط ارشاد به عنوان هزینه قابل قبول
[۱۳۸۱/۰۴/۰۶][۲۱۱-۱۰۷۴/۱۹۷] *تصویب نامه در خصوص هزینه های قابل قبول انجام شده توسط اشخاص حقیقی و حقوقی برای پشتیبانی از فعالیت سازمانهای غیر دولتی حامی محیط زیست و منابع طبیعی به عنوان هزینه قابل قبول
[۱۳۸۱/۰۵/۲۴][۲۱۱/۳۲۸۳/۳۰۳۰۹] دستورالعمل ارشادی در مورد رسیدگی به شرکتهای ساختمانی وقبول هزینه های واقعی ورعایت عدالت مالیاتی وبرگشت حداکثر با ضریب علی الراس
[۱۳۸۱/۰۶/۰۹][۲۱۱/۲۰۷۰/۳۳۳۱۹] در خصوص نحوه رسیدگی به پرونده های مالیاتی دفاتر اسناد رسمی
[۱۳۸۱/۰۶/۱۷][۱۳۸۱/۰۶/۱۷] *هزینه های قابل قبول ماده ۱۴۸ هزینه های راه اندازی تجارت الکترونیکی
[۱۳۸۱/۰۶/۱۷][۲۱۱/۲۹۴۱] تصویب نامه هیات وزیران به شماره ۲۱۰۶۷/ت۲۵۵۹۸ مورخ ۱۳۸۱/۵/۶ در خصوص سیاست تجاری الکترونیکی جمهوری اسلامی ایران
[۱۳۸۱/۰۶/۱۸][۲۱۱/۳۶۶۴/۳۵۰۷۲] دستورالعمل حسابرسی مالیاتی
[۱۳۸۱/۰۶/۲۰][۳۵۶۸۱] *…هزینه هایی که سرمایه گذار خارجی در خارج و داخل ایران جهت طرح های نیروگاهی (BOT)جزءهزینه های قابل قبول است
[۱۳۸۱/۰۷/۰۷][۲۱۱/۴۲۹۸/۱۳۸۰] آیین نامه اجرایی مقررات بند (ه) جزء ۲ ماده ۱۴۸
[۱۳۸۱/۰۷/۰۷][۲۱۱/۴۲۹۹/۱۳۸۲] آئین نامه اجرائی بند ۹ ماده ۱۴۸
[۱۳۸۱/۰۷/۰۷][۲۱۱/۴۳۰۰/۱۳۸۱] آئینامه اجرائی موضوع یند (۱۱) ماده ۱۴۸ اصلاحی قانون مالیاتهای مستقیم ( هزینه مطالبات مشکوک الوصول …)
[۱۳۸۱/۰۷/۲۲][۲۱۱/۴۱۰۹/۱۶۸۹] اقلام هزینه های قابل قبول مالیاتی سرمایه گذاران خارجی …
[۱۳۸۱/۰۸/۰۶][۲۱۱/۱۰۷۴/۱۹۷] کمک به منظور پشتیبانی از فعالیت سازمانهای غیر دولتی حامی محیط زیست جزءهزینه های قبول است
[۱۳۸۱/۰۸/۰۷][۴۴۴۰۸] آیین نامه اجرایی مقررات مربوط به هزینه های تحقیقاتی، آزمایشی و آموزشی، خرید کتاب، نشریات و لوح های فشرده، هزینه های بازاریابی، تبلیغات و نمایشگاهی مربوط به فعالیت موسسه
[۱۳۸۱/۰۹/۲۶][۲۱۱/۵۰۹۶/۳۱۴۷] پاسخ به سازمان حسابرسی درمورد توسعه وتکمیل وذخیره باز خرید خدمت
[۱۳۸۲/۰۳/۱۷][۲۱۱/۱۴۷۸/۱۲۰۸۱] در مورد ابهامات به وجود آمده در مورد رسیدگی مالیاتی توسط حسابرسان وذخیره باز خرید سال ۸۰وموارد دفاتر
[۱۳۸۲/۰۴/۰۳][۲۱۱/۷۳۵۹/۱۶۶۱۳] *بخشنامه در خصوص سود و جوایز دریافتی از بابت اوراق مشارکت بطور عام
[۱۳۸۲/۰۴/۰۷][۲۱۱/۱۹۸۰/۱۶۷۴۵] *سود وکارمزد پرداختی بابت صدور وفروش اوراق مشارکت جزءهزینه قابل قبول است
[۱۳۸۲/۰۴/۰۸][۲۱۱/۱۶۹۴/۲۱۴۲] بخشنامه در خصوص دادنامه هیات عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر تائید بخشنامه شماره ۷۱۴۳۳/۸۷۱۴-۴/۳۰ مورخ ۲۸/۱۱/۱۳۸۰ وزارتی
[۱۳۸۲/۰۴/۱۰][۲۱۱/۲۲۶۸/۲۲۵۱] سود و کارمزدی که شرکتها بابت صدور و فروش اوراق مشارکت به اشخاص پرداخت می نمایند
[۱۳۸۲/۰۴/۲۴][۲۱۰/۲۶۱۴] بخشنامه در خصوص اصلاح آئین نامه اجرایی نصاب هزینه سفر و فوق العاده مسافرت مدیران ، بازرسان و کارکنان به خارج از ایران جزء بند ۲ ماده ۱۴۸ قانون مالیاتهای مستقیم
[۱۳۸۲/۰۶/۲۹][۲۱۱/۳۹۱۶] در خصوص سود وتخفیف های خودرو سازان
[۱۳۸۲/۰۸/۱۸][۲۱۱/۴۴۹۵/۴۴۶۰۳] سود وتخفیفات اعطایی تولیدکنندگان موتور سیکلت هزینه قابل قبول است
[۱۳۸۳/۰۵/۰۴][۲۱۱/۱۶۸۲/۷۲۶۵] پست بانک به عنوان بانک تشخیص داده شده
[۱۳۸۳/۰۶/۳۰][۲۱۱/۲۷۲۶/۱۰۹۹۹] تصویب نامه هیات محترم وزیران موضوع آئین نامه اجرائی ماده (۱۷) قانون تنظیم بخشی از مقررات تسهیل نو سازی صنایع کشور و اصلاح ماده (۱۱۳) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و…
[۱۳۸۴/۰۲/۳۱][۳۲۳۹] ۲% مانده مطالبات ۸۳ و بعد بانکها جزء هزینه های قابل قبول است
[۱۳۸۴/۰۵/۲۹][۲۳۲/۱۳۷۶/۱۰۱۲۴] تهیه هزینه های مشترک بین درآمد های معاف ومشمول
[۱۳۸۴/۰۵/۳۰][۱۰۲۶۳] سود تسهیلات مالی به سرمایه گذار خارجی هزینه قابل قبول است
[۱۳۸۴/۰۸/۰۷][۲۱۱/۲۷۶۸/۱۳۸۶۹] آیین نامه اجرایی ماده (۶۲) تنفیذی قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و
[۱۳۸۴/۱۰/۲۷][۲۱۱/۳۷۰۹/۱۹۰۳۵] مصوبه شماره ۴۲۶۷۸/ ت ۳۲۸۲۹هـ مورخ ۸۴/۷/۲۴که ماده یکم آن مربوط به هزینه های قابل قبول مالیاتی است
[۱۳۸۵/۰۴/۱۲][۲۱۱/۱۰۷۴/۱۲۷۲۱] کمکها و هدایا و پرداختنی ها به سازمان بهزیستی جزء هزینه های قابل قبول مالیاتی است
[۱۳۸۵/۰۴/۲۱][۲۱۱/۱۳۱۱/۱۴۰۲۳] استهلاک زیان سنواتی
[۱۳۸۵/۰۶/۲۷][۲۱۱/۲۱۲۵/۲۴۸۳۱] سود و کارمزد پرداختی بابت تسهیلات دریافتی از بانکهای خارجی به عنوان هزینه قابل قبول
[۱۳۸۵/۰۷/۱۸][۲۳۲/۲۴۰۱/۲۸۳۴۵] ایجاد وحدت رویه در تنظیم گزارش حسابرسی مالیاتی
[۱۳۸۵/۰۹/۲۷][۴۶۵۰۲] درآمد اشخاص خارجی از محل سود و کارمزد دریافتی
[۱۳۸۶/۰۷/۲۲][۲۳۱/۳۴۵۳/۶۴۱۶۹] تهیه و ارساال اطلاعات هویتی پرونده های فعال مالیاتی اشخاص حقوقی ادارات کل به دفتر اطلاعات مالیاتی و اختصاص شماره منحصر به فرد پرونده ها توسط دفتر مذکور
[۱۳۸۶/۰۸/۰۵][۲۳۱/۳۶۰۵/۶۸۸۴۱] اختصاص شماره منحصر به فرد به کلیه پرونده های مالیاتی و ارسال کلیه اطلاعات پرونده های اشخاص حقوقی با توجه به برنامه نرم افزاری نصب شده به دفتر اطلاعات مالیاتی یا پروژه پرونده های مالیاتی(تی ان تی)
[۱۳۸۷/۰۱/۲۵][۲۱۰/۳۷۴۰] مابه التفاوت نرخ ارز گشایش اعتبارات اسنادی وغیره احتساب اقساط پرداخت بعنوان مالیات سال جاری وسالهای آینده
[۱۳۸۷/۰۲/۰۸][۲۱۰/۹۰۶۰] افزایش نصاب هزینه سفر وفوق العاده مسافرت مدیران موضوع جزء ب بند ۲ ماده ۱۴۸ قانون مالیاتهای مستقیم
[۱۳۸۷/۰۴/۱۵][۳۴۳۷۲] پذیرش سود وکارمزد تسهیلات دریافتی از محل وجوه اداره شده به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی
[۱۳۸۷/۰۸/۱۵][۸۰۹۲۹] ابلاغ رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری دادنامه شماره ۴۱۰ مورخ ۸۷/۶/۱۱
[۱۳۸۸/۰۲/۲۰][۲۱۰/۱۷۳۳۸] از احکام مالیاتی قانون بودجه سال ۱۳۸۸ کل کشور
[۱۳۸۹/۱۱/۰۶][۲۱۰/۳۱۶۴۷] تبدیل وضعیت موسسه مالی و اعتباری انصار به بانک غیر دولتی
[۱۳۸۹/۱۲/۲۲][۲۰۰/۳۶۷۱۳] رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری موضوع دادنامه شماره ۵۱۳- ۵۱۷
[۱۳۹۰/۰۴/۰۶][۲۰۰/۷۹۵۱] اصـلاح سقـف پـذیرش نـرخ سـود تسهیلات خارجی به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی
[۱۳۹۱/۰۷/۱۶][۲۰۰/۱۴۳۰۹] اعلام صدور مجوز فعالیت بانک قرض الحسنه رسالت و بانک قوامین
[۱۳۹۱/۱۰/۱۰][۲۳۰/۳۲۹۴۱/د] اعلام صدور مجوز فعالیت بانک خاورمیانه
[۱۳۹۱/۱۰/۱۱][۲۰۰/۲۰۰۶۴] عدم پذیرش جرایم پرداختی به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی
[۱۳۹۱/۱۱/۰۸][۲۳۰/۳۵۶۲۵/د] سود و کارمزد تسهیلات خارجی
[۱۳۹۱/۱۲/۰۶][۲۳۰/۳۸۴۰۸/د] تصویب نامه در مورد هزینه های بخشهای غیردولتی به منظور تأمین خدمات و فضاهای عمومی، فرهنگی و… به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی مودیان
[۱۳۹۲/۰۷/۰۸][۲۰۰/۱۲۴۲۱] مشارکت بانکها و سایر منابع مالی و پولی در احداث پروژه های عمرانی
[۱۳۹۲/۰۸/۰۵][۲۳۰/۲۱۶۸۸] دادنامه شماره ۴۱۲ مورخ ۲۵/۶/۱۳۹۲ صادره از هیأت عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال بند ۹ بخشنامه شماره ۲۸۳۴۵/۲۴۰۱/۲۳۲ مورخ ۱۸/۷/۱۳۸۵ سازمان
[۱۳۹۲/۱۰/۱۷][۲۰۰/۱۸۲۱۳] در خصوص پذیرش سود و کارمزد تسهیلات مالی خارجی به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی
[۱۳۹۲/۱۱/۰۶][۲۰۰/۱۹۴۸۴/ص] ارسال تصویر صورتجلسه مورخ ۲۰/۸/۱۳۹۲ شورای عالی مالیاتی به شماره ۲۷- ۲۰۱ مورخ ۹/۱۰/۱۳۹۲ در خصوص هزینه سود سپرده پرداختی موسسات مالی فاقد مجوز فعالیت از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
[۱۳۹۲/۱۲/۱۰][۲۳۰/۳۶۲۱۴/د] مجوزفعالیت موسسه اعتباری کوثر مرکزی (سهامی عام) و موسسه اعتباری عسکریه (سهامی عام)
[۱۳۹۳/۰۲/۱۰][۲۰۰/۹۳/۱۱] هزینه های مالی قابل قبول شرکتهای ایران خودرو و سایپا
[۱۳۹۳/۰۳/۲۶][۲۰۰/۹۳/۴۰] تصویب نامه شماره ۲۸۶۱۰/ت ۵۰۳۴۳هـ مورخ ۱۸/۳/۱۳۹۳ هیأت محترم وزیران در خصوص تلقی موسسات اعتباری غیربانکی دارای مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از مصادیق بند ۱۸ ماده ۱۴۸
[۱۳۹۳/۰۴/۰۱][۲۳۰/۹۳/۴۱] مجوز فعالیت از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ملاک مجاز بودن بانکها و موسسات مالی و اعتباری غیربانکی می باشد
[۱۳۹۳/۰۴/۰۸][۲۳۰/۹۳/۴۵] تصویب نامه شماره ۲۴۵۲۵/ت۴۹۹۲۱هـ مورخ ۵/۳/۱۳۹۳ هیأت محترم وزیران درخصوص هزینه­های قابل قبول مالیاتی
[۱۳۹۳/۰۴/۲۲][۲۰۰/۹۳/۴۹] پذیرش استهلاک قراردادهای B.O.T و Buyback برای مجریان ایرانی طرحهای مذکور
[۱۳۹۳/۰۶/۲۵][۲۰۰/۹۳/۶۹] هزینه سود و کارمزد شرکتهای کارگزاری تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار
[۱۳۹۳/۰۷/۲۰][۲۰۰/۹۳/۸۱] تقبل زیان توسط سهامداران شرکت و تهاتر آن از محل حساب جاری شرکاء
[۱۳۹۳/۰۹/۱۰][۲۰۰/۹۳/۱۰۲] پذیرش استهلاک کسر اوراق بهادار
[۱۳۹۳/۱۱/۰۸][۲۰۰/۹۳/۱۲۵] ارسال رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری موضوع دادنامه شماره ۱۲۱۵ درخصوص ابطال بندهای (۲) و (۳) بخشنامه شماره ۲۸۳۴۵/۲۴۰۱/۲۳۲ مورخ ۱۸/۷/۱۳۸۵
[۱۳۹۳/۱۱/۲۸][۲۰۰/۹۳/۱۳۱] ارسال دادنامه شماره ۱۴۰۳مورخ ۱۰/۹/۱۳۹۳ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص بخشنامه شماره ۷۰۷۹۳ مورخ ۲۹/۱۰/۱۳۸۸
[۱۳۹۳/۱۲/۱۲][۲۰۰/۹۳/۱۳۸] ذخیره مطالبات مشکوک الوصول بانکها و موسسات مالی اعتباری مجاز
[۱۳۹۴/۰۱/۲۹][۲۳۰/۹۴/۷] مجوز فعالیت بانک آینده
[۱۳۹۴/۰۲/۰۲][۲۰۰/۹۴/۸] پذیرش سود و کارمزد پرداختی به سازمان خصوصی سازی بابت خرید اقساطی دارایی
[۱۳۹۴/۰۴/۰۳][۲۰۰/۹۴/۳۸] تصویب نامه شماره ۱۴۹۸۰/ ت ۵۰۵۳۵ هـ مورخ ۱۰-۰۲-۱۳۹۴ هیات محترم وزیران درخصوص زیان حاصل از شناسایی نرخ آزاد سوخت مصرفی در سال ۱۳۸۸ در شرکت های برق منطقه ای
[۱۳۹۴/۱۰/۱۹][۲۰۰/۹۴/۹۹] ارسال رای هیات تخصصی اقتصادی، مالی و اصناف دیوان عدالت اداری موضوع دادنامه شماره ۹۴۳۰۶/اق /۳۱ مورخ ۴/۸/۱۳۹۴ مبنی بر رد شکایت شرکت تولید اتومبیل سایپا
[۱۳۹۵/۰۴/۲۲][۲۰۰/۹۵/۲۵] تسعیر ارز
[۱۳۹۵/۰۸/۰۱][۲۰۰/۹۵/۴۹] رسیدگی به مالیات عملکرد شرکتهای واسپاری (لیزینگ)و سود و کارمزد پرداختی به شرکتهای مذکور
[۱۳۹۵/۰۹/۰۶][۲۰۰/۹۵/۵۷] مجوز فعالیت موسسه اعتباری کاسپین
[۱۳۹۵/۱۲/۲۸][۲۳۰/۹۵/۱۱۶] ارسال رأی هیأت تخصصی اقتصادی، مالی و اصناف دیوان عدالت اداری موضوع دادنامه شماره ۹۹ مورخ ۱۰/۰۶/۱۳۹۵ و قرار دیوان عدالت اداری موضوع دادنامه شماره ۷۹۱-۷۹۰ مورخ ۱۳/۱۰/۱۳۹۵ مبنی بر رد درخواست ابطال دستورالعمل تسعیر ارز سازمان امور مالیاتی کشور به شماره ۵۲۴/۹۳/۲۰۰ مورخ ۲۲/۰۶/۱۳۹۳
[۱۳۹۶/۰۲/۲۰][۲۳۰/۹۶/۲۸] ابلاغ مصوبه هیأت وزیران درخصوص استهلاک بدهی ناشی از مابه­التفاوت نرخ تکلیفی و هزینه­های قطعی(قیمت واقعی)شرکت­های توزیع نیروی برق در سال ۱۳۸۶ و سالهای ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ از درآمد مشمول مالیات مشخصه سالهای مذکور وسالهای بعد
[۱۳۹۶/۰۵/۰۱][۲۳۰/۹۶/۶۴] ابلاغ تصویب­نامه هیات محترم وزیران در خصوص هزینه های قابل قبول مالیاتی و همچنین مالیات اجرای عملیات بهسازی و ارتقای سطح فنی و کیفی آزادراه تهران-قم
[۱۳۹۶/۰۵/۲۹][۲۰۰/۹۶/۷۸] پذیرش برخی هزینه های مالی شرکتهای تامین سرمایه و بانی اوراق بهادار به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی
[۱۳۹۶/۰۷/۱۰][۲۰۰/۹۶/۹۹] پذیرش تلفات شبکه های انتقال و توزیع نیروی برق به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی
[۱۳۹۶/۱۲/۲۷][۲۰۰/۹۶/۱۷۲] پذیرش پرداخت­های انجام­شده توسط کارخانه های قند و شکر به کشاورزان تحت عنوان جایزه تحویل چغندر قند( اعم از نقدی و غیر نقدی) و کمک کرایه حمل به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی
[۱۳۹۷/۰۲/۰۸][۲۳۰/۹۷/۹] ابلاغ دادنامه شماره ۲۲۵ مورخ ۳۰/۱۰/۱۳۹۶ هیأت تخصصی اقتصادی، مالی و اصناف دیوان عدالت اداری مبنی بر رد درخواست ابطال بخشنامه شماره ۱۴۹۰۵/۳۷۰۸/۱۶۷۱/۲۳۲ مورخ ۰۱/۰۹/۱۳۸۳ سازمان امور مالیاتی کشور
[۱۳۹۷/۰۳/۰۷][۲۰۰/۹۷/۳۳] ارسال رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری موضوع دادنامه شماره ۱۱۴۱ مورخ ۱۰/۱۱/۱۳۹۶
[۱۳۹۷/۰۳/۲۸][۲۳۰/۹۷/۵۳] ارسال دادنامه شماره ۴۱ مورخ ۲۱/۰۱/۱۳۹۷ هیات عمومی دیوان عدالت اداری
[۱۳۹۷/۰۵/۰۲][۲۳۰/۹۷/۶۴] ارسال رأی موضوع دادنامه شماره ۲۹۷ مورخ ۱۱/۰۲/۱۳۹۷ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر عدم قابلیت ابطال بخشنامه شماره ۳۲۳۹ مورخ ۳۱/۰۲/۱۳۸۴ سازمان امور مالیاتی کشور
[۱۳۹۷/۰۶/۱۰][۲۳۰/۹۷/۹۵] ارسال دادنامه شماره ۹۱۷ مورخ ۲۹/۰۳/۱۳۹۷ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال بخشنامه شماره ۳۳۳۱۹/۲۰۷۰-۲۱۱ مورخ ۰۹/۰۶/۱۳۸۱ سامان امور مالیاتی کشور
[۱۳۹۷/۰۶/۱۳][۲۰۰/۹۷/۹۶/ص] هزینه خسارت معطلی( دموراژ)به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی
[۱۳۹۷/۰۸/۲۳][۲۰۰/۹۷/۱۲۰/ص] ابلاغ صورتجلسه شماره ۱۳-۲۰۱ مورخ ۰۵/۰۶/۱۳۹۷ شورای عالی مالیاتی درخصوص پذیرش هزینه استهلاک دارایی های استهلاک پذیر به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی
[۱۳۹۷/۰۸/۲۶][۲۰۰/۹۷/۱۲۱/ص] ذخیره مربوط به خدمات پس از فروش(گارانتی) اشخاص حقوقی
[۱۳۹۷/۰۹/۱۸][۲۰۰/۹۷/۱۳۱/ص] ارسال تصویر اصلاحیه آیین نامه اجرایی بند (هـ) تبصره (۵) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور
[۱۳۹۷/۱۰/۱۵][۲۳۰/۹۷/۱۴۱] مصادیق هزینه های قابل قبول مالیاتی طرح یا پروژه های عمرانی قانون احداث پروژه های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانکها و سایر منابع مالی و پولی کشور
[۱۳۹۷/۱۲/۲۲][۲۰۰/۹۷/۱۷۲] تسعیر ارز
[۱۳۹۷/۱۲/۲۸][۲۰۰/۹۷/۱۷۷] درآمد ناشی از ارزیابی سرمایه گذاری ها- نقل و انتقال سهام- سود سهام دریافتی
[۱۳۹۸/۰۳/۲۱][۲۰۰/۹۸/۲۴] رفع ابهام مواد ۵۳ و ۸۱ و ۱۰۳ و ۱۳۸ مکرر- شروط مقرر در بند (ت) ماده ۱۳۲ و تبصره یک ماده ۱۴۶ مکرر- استهلاک زیان سنواتی بند ۱۲ ماده ۱۴۸ – کتمان درامد موضوع مواد ۱۵۶ و ۲۲۷- جریمه ماده ۲۷۲- تخفیفات فروش
[۱۳۹۸/۱۰/۳۰][۲۰۰/۹۸/۹۱] ذخیره حق سنوات و ذخیره حقوق ایام مرخصی استفاده نشده – حق بیمه سهم کارفرما – تسلیم فهرست ماده ۱۹۷
[۱۳۹۸/۱۲/۲۸][۲۱۰/۹۸/۱۰۵] ابلاغ نظر اکثریت اعضای شورای عالی مالیاتی موضوع صورتجلسه شماره ۴۲-۲۰۱ مورخ ۱۳/۱۲/۱۳۹۸
[۱۳۹۹/۰۱/۰۵][۲۰۰/۹۹/۱] ابلاغ مصوبه جلسه مورخ ۲۶/۱۲/۱۳۹۸ «ستاد ملی مباررزه با بیماری کرونا»
[۱۳۹۹/۰۱/۱۹][۲۰۰/۹۹/۵] تفویض اختیار تقسیط و انهال بدهی مالیاتی موضوع بخشنامه شماره ۱/۹۹/۲۰۰ مورخ ۵/۱/۹۹
[۱۳۹۹/۰۲/۲۷][۲۰۰/۹۹/۲۲] رفع ابهام عبارت «همان سرمایه گذاری» در بند (ب) ردیف (۲) بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۷/۱۷۷ مورخ ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
[۱۳۹۹/۰۵/۲۵][۲۱۰/۹۹/۵۱] ابلاغ تصویب نامه شماره ۱۹۱۸۶/ت۵۷۶۶۰هـ مورخ ۱۳۹۹/۰۲/۲۹ هیئت محترم وزیران
[۱۳۹۹/۰۷/۲۱][۲۱۰/۹۹/۵۶] ابلاغ دادنامه شماره ۹۹۰۹۹۷۰۹۰۵۸۱۰۷۵۶ مورخ ۱۳۹۹/۰۶/۱۸ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال بند ۱ آیین نامه اجرایی احراز شروط سه گانه موضوع بند ۹ ماده ۱۴۸ اصلاحی قانون مالیات های مستقیم مصوب ۱۳۸۰/۱۱/۲۷
[۱۳۹۹/۱۰/۲۱][۲۱۰/۹۹/۷۳] ابلاغ آیین نامه اجرایی ماده (۸) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی موضوع نحوه واگذاری مطالبات قراردادی، وضع شده در تصویب نامه شماره ۸۳۸۰۶/ت۵۷۷۴۹هـ مورخ ۱۳۹۹/۰۷/۲۲ هیأت محترم وزیران
[۱۳۹۹/۱۱/۱۵][۲۱۰/۹۹/۸۶] ابلاغ آیین نامه اجرایی بند (ج) ماده ۶۳ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران
[۱۳۹۹/۱۲/۲۷][۲۱۰/۹۹/۹۶] ابلاغ دادنامه شماره ۹۹۰۹۹۷۹۰۵۸۱۱۷۰۰ مورخ ۱۳۹۹/۱۱/۱۴ هیات عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص ابطال مصوبه شماره ۱۷۳۰۸۵/ت۵۶۳۴۲هـ مورخ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲ هیات وزیران و بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۸/۱۴ مورخ۱۳۹۸/۰۲/۳۱سازمان امور مالیاتی کشور مبنی بر لغو منظورنمودن سرمایه گذاری از منابع داخلی شرکت های عمران شهرهای جدید برای ایجاد فضاهای آموزشی، خدماتی، فرهنگی و مذهبی به حساب مالیات های قطعی شده
[۱۴۰۰/۰۲/۱۱][۲۱۰/۱۴۰۰/۴] سود علی الحساب پرداختی بانک ها و موسسات اعتباری مجاز به سپرده گذاران
[۱۴۰۰/۰۲/۲۰][۲۱۰/۱۴۰۰/۶] ارسال تصویب نامه ۱۴۸۵۷۶/ت۵۷۹۸۲ هـ مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۱۷ هیئت محترم وزیران درخصوص پدیرش هزینه ناشی از تنزیل اوراق بهادار اسلامی برای کل سال ۱۳۹۷ به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی
[۱۴۰۰/۰۲/۲۱][۲۱۰/۱۴۰۰/۱۰] ابلاغ نظر شورای عالی مالیاتی موضوع صورتجلسه شماره ۲۷-۲۰۱ مورخ ۱۸/۱۲/۱۳۹۹ در خصوص “نرخ تسعیر دارایی ها و بدهی های ارزی بانک ها” به پیوست نظر شورای عالی
[۱۴۰۰/۰۸/۲۵][۲۰۰/۱۴۰۰/۶۰] ارسال دادنامه شماره ۱۴۰۰۰۹۹۷۰۹۰۵۸۱۰۲۷۲ مورخ ۱۴۰۰/۰۲/۲۸ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری درخصوص ابطال جزء (ب) از بند ۲ بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۷/۱۷۷ مورخ ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
[۱۴۰۰/۱۲/۲۲][۲۱۰/۸۵۴۹۶/د] ارسال تصویر دادنامه شماره ۱۴۰۰۰۹۹۷۰۹۰۵۸۱۳۱۶۴ مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۰۳ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری
[۱۴۰۱/۰۵/۳۰][۲۰۰/۱۴۰۱/۳۰] پذیرش هزینه پرداختی (هزینه اکچوئری) بانک های تحت پوشش «صندوق بازنشستگی، وظیفه، از کارافتادگی و پس انداز» به صندوق یاد شده در حساب مالیاتی
[۱۴۰۱/۰۶/۰۵][۲۱۰/۱۱۴۸۸/ص] ارسال دادنامه هیات عمومی مبنی بر ابطال بند ۴ آیین نامه بند ۱۱ ماده ۱۴۸ ق.م.م موضوع بخشنامه شماره ۲۱۱/۴۳۰۰/۱۳۸۱مورخ ۱۳۸۱/۷/۷ سازمان امور مالیاتی کشور
[۱۴۰۱/۰۶/۰۷][۲۱۰/۱۱۶۵۱/ص] ارسال دادنامه هیئت عمومی مبنی بر ابطال اطلاق حکم مندرج در دستورالعمل شماره ۲۰۰/۹۳/۵۲۴ مورخ ۱۳۹۳/۶/۲۲ سازمان امورمالیاتی
[۱۴۰۱/۰۶/۲۸][۲۱۰/۱۳۷۱۷/ص] ارسال تصویر دادنامه شماره ۱۴۰۱۰۹۹۷۰۹۰۵۸۱۰۹۹۷ مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۰۱ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری متضمن ابطال اطلاق نظر اکثریت اعضای شورای عالی مالیاتی در صورتجلسه شماره ۲۰۱-۴۲ مورخ ۱۳۹۸/۱۲/۱۳ موضوع بخشنامه شماره ۲۱۰/۹۸/۱۰۵ مورخ ۱۳۹۸/۱۲/۲۸ معاونت حقوقی و فنی مالیاتی
[۱۴۰۱/۰۷/۲۳][۲۰۰/۱۴۰۱/۳۸] ارسال تصویر آیین نامه اجرایی بند (ب) ماده (۱۱) قانون جهش تولید دانش بنیان مصوب ۱۴۰۱
[۱۴۰۱/۰۷/۲۳][۲۰۰/۱۴۰۱/۴۱] ابلاغ تعدیل نصاب‌های مندرج در قانون مالیات‌های مستقیم در اجرای ماده ۱۷۵ اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۸۰/۱۱/۲۷، موضوع تصویب‌نامه شماره ۷۷۸۹۹/ت۵۹۷۲۷هـ مورخ ۱۴۰۱/۰۵/۰۹ هیئت محترم وزیران
[۱۴۰۱/۰۸/۱۵][۲۰۰/۱۴۰۱/۴۳] ارسال آیین نامه اجرایی بند (ز) تبصره (۹) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور
[۱۴۰۱/۰۸/۲۵][۲۱۰/۱۷۹۳۶/ص] ارسال دادنامه هیات عمومی مبنی بر نقض دادنامه های شماره ۱۱۶۳۶ مورخ ۱۳۹۹/۱۱/۷ و شماره ۱۰۲۷۲ مورخ ۱۴۰۰/۲/۲۸ هیات عمومی و اعتبار حقوقی جزء ب از بند ۲ و قسمت اخیر بند ۱ بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۷/۱۷۷ مورخ ۱۳۹۷/۱۲/۲۸ سازمان امور مالیاتی
[۱۴۰۱/۰۹/۰۱][۲۰۰/۱۴۰۱/۴۷] احکام مالیاتی آیین نامه اجرایی قانون نحوه کمک های اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور
[۱۴۰۱/۰۹/۰۵][۲۰۰/۱۸۸۸۱/ص] ارسال تصویر آیین ‌نامه حمایت از تولید، دانش‌بنیان و اشتغال ‌آفرین در حوزه اقتصاد و اصلاحیه آن
[۱۴۰۱/۰۹/۰۵][۲۰۰/۱۸۸۸۰/ص] ارسال تصویر آیین‌نامه کاهش مصرف کیسه­های پلاستیکی
[۱۴۰۱/۰۹/۰۵][۲۰۰/۵۵۷۴۶/د] ارسال تصویر آیین نامه اجرایی بند (ت) ماده ۱۱ قانون جهش تولید دانش بنیان مصوب ۱۴۰۱ موضوع تصویب نامه شماره ۱۵۲۷۵۵/ت۶۰۳۸۴هـ مورخ ۱۴۰۱/۰۸/۲۳ هیات محترم وزیران
[۱۴۰۱/۰۹/۲۹][۲۱۰/۲۱۴۰۶/ص] ارسال دادنامه هیات عمومی مبنی بر ابطال عبارت “حداکثر مبلغ برآورد اولیه”،از بند ۴ بخشنامه شماره ۳۵۴۸۱ مورخ ۱۳۸۱/۰۶/۲۰
[۱۴۰۱/۱۰/۱۰][۲۱۰/۲۱۹۱۰/ص] اصلاح نامه شماره ۲۱۰/۲۱۴۰۶/ص مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
[۱۴۰۱/۱۰/۱۷][۲۰۰/۶۶۴۸۶/د] ارسال تصویر نامه شماره ۱۶۲۷۷۲/ت۶۰۳۸۴هـ مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۰۶ دبیر محترم هیئت دولت
[۱۴۰۱/۱۱/۰۸][۲۰۰/۱۴۰۱/۵۴] پذیرش هزینه پرداختی بابت بیمه های درمان تکمیلی به شرکت های بیمه برای جبران هزینه های درمان کارکنان در حساب مالیاتی

تصویب نامه ها و تصمیم نامه ها

[۱۳۶۹/۰۶/۳۱][۴۲۵۶۴/ت۲۴۱هـ] *هزینه های قابل قبول زلزله استانهای گیلان و زنجان
[۱۳۷۲/۰۶/۰۶][۶۹۳۴/ت ۱۸۳هـ] حد نصاب هزینه تبلیغات
[۱۳۷۶/۰۱/۲۱][۵۱۹۴۳/ت۱۷۹۴۲هـ] *پرداختی جهت کمک به بنیاد امور بیماریهای خاص جز هزینه های قابل قبول می باشد
[۱۳۷۶/۰۴/۲۲][۵۶۸۳۶/ت۱۷۷۸۵هـ] احداث مسجد در شهرهای جدید به عنوان هزینه قابل قبول
[۱۳۷۶/۰۵/۱۱][۶۱۵۰۱/ت ۱۸۴۴۰هـ] کمک به موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان هزینه قابل قبول است
[۱۳۷۸/۰۳/۰۶][۱۰۸۶۸/ت۱۸۹۲۰هـ] *سودهای پرداختی به سهامداران از طرف شرکتهایی که پرداخت سود آنها از طرف بانکها تضمین شده جزء هزینه های قابل قبول می باشد
[۱۳۷۹/۰۲/۰۳][۵۸۲۹۷/ت۲۱۸۴۹هـ] *کارمزد پرداختی گروه هتلهای هما جهت ساخت هتل همای ۲مشهد بعنوان هزینه قابل قبول
[۱۳۷۹/۰۷/۲۷][۳۲۸۸۰/ ت ۲۳۱۳۶هـ] کمک به انجمن امداد بیماران سرطانی جز هزینه های قابل قبول است
[۱۳۷۹/۱۱/۱۸][۵۲۴۵۴/ت ۲۳۸۲۱هـ] هزینه های مربوط به احداث تکمیل یا توسعه اماکن ورزشی جزء هزینه های قابل اقبول است آئین نامه ماده ۱۶۹ برنامه سوم
[۱۳۸۰/۰۵/۱۳][۲۳۳۰۱/ت ۲۴۸۵۹هـ] واریزی به حساب ۹۰۱۶۱ به نام پژوهشگاه دانش های بنیادی از جمله وجود ماده ۱۷۲ می باشد
[۱۳۸۰/۰۵/۲۷][۲۴۸۷۲/ ت ۲۴۵۵۹هـ] کمک به انتفاضه فلسطین جز هزینه های قابل قبول است
[۱۳۸۰/۰۷/۱۱][۳۲۲۹۹/ ت ۲۵۱۳۷هـ] وجوه پرداختی شرکتهای ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه به شرکت ملی فولاد ایران پرداخت می کنند هزینه قابل قبول است
[۱۳۸۰/۰۸/۲۳][۳۸۲۸۲/ ت ۲۵۵۳۸هـ] سود و تخفیفهای اعطایی در زمان فروش خودرو به صورت پیش پرداخت جز هزینه های قابل قبول است
[۱۳۸۱/۰۲/۰۲][۳۶۶۶/ ت ۲۶۳۰۰هـ] آیی نامه اجرایی بندز تبصره ۷ بودجه ۸۱ در مورد یک پنجم دریافتی هتلها که بایستی به حساب درآمد عمومی واریز گردد و جزء هزینه های قابل قبول است
[۱۳۸۱/۰۶/۰۴][۲۶۵۳۸/ت ۲۶۹۶۱هـ] آیین نامه اجرایی بند ی تبصره ۱۲ بودجه ۸۱ جهت اجرای پروژه های بهینه سازی مصرف انرژی و قطعی بودن هزینه های مربوطه
[۱۳۸۲/۰۲/۲۷][۹۱۶۹/ ۲۸۴۹۶] استهلاک هزینه فناوری قابل قبول است
[۱۳۸۲/۰۴/۱۸][۲۰۶۰۹/ ت ۲۸۸۸۱هـ] افزایش هزینه مسافرت به خارج به مبلغ ۱/۰۰۰/۰۰۰ ریال
[۱۳۸۳/۰۲/۲۷][۸۷۹۴/ت۳۰۳۷۰هـ] در خصوص بازنشتگی با۲۵سال سابقه
[۱۳۸۴/۰۵/۰۸][۲۷۹۵۵/ت ۳۳۴۱۳هـ] کمک به بسیج هزنه قابل قبول است
[۱۳۸۴/۰۷/۲۴][۴۲۶۷۸/ت ۳۲۸۲۹هـ] توضیح در خصوص انواع هزینه ها وصرفه جویی در آنها
[۱۳۸۶/۱۰/۰۱][۱۵۸۷۸۳/ت۳۸۸۵۵هـ] اختیارات تفویضی هیئت وزیران به وزرای عضو کمیسیون
[۱۳۹۱/۰۴/۱۹][۷۳۸۴۸/ت۴۸۲۲۲ن] پذیرش هزینه های مالی تسهیلات دریافتی شرکتهای ایران خودرو و سایپا توسط سازمان امور مالیاتی کشور به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی
[۱۳۹۱/۱۲/۲۸][۲۶۲۶۵۵/ت۴۸۸۷۷ن] اضافه شدن متن به انتهای تصمیم نامه شماره ۷۳۸۴۸/ت۴۸۲۲۲ن مورخ ۱۳۹۱/۴/۱۹
[۱۳۹۳/۰۳/۰۵][۲۴۵۲۵/ت۴۹۹۲۱هـ] مبالغ پرداختی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، بابت خسارت تأخیر در پرداخت قراردادهای خرید برق از نیروگاه های بخش خصوصی به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی
[۱۳۹۳/۰۳/۱۸][۲۸۶۱۰/ت۵۰۳۴۳هـ] کلیه موسسات اعتباری غیربانکی که دارای مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران هـستـند،مـشمول بند (۱۸)مـاده (۱۴۸) اصلاحی قـانون مـالیات‌های مـستقیم ـ مصوب۱۳۸۰- می باشند.
[۱۳۹۴/۰۲/۱۰][۱۴۹۸۰/ت۵۰۵۳۵هـ] تصویب نامه شماره ۱۴۹۸۰/ ت ۵۰۵۳۵ هـ مورخ ۱۰-۰۲-۱۳۹۴ هیات محترم وزیران درخصوص زیان حاصل از شناسایی نرخ آزاد سوخت مصرفی در سال ۱۳۸۸ در شرکت های برق منطقه ای
[۱۳۹۶/۰۲/۱۲][۱۵۰۱۱/ت ۵۲۱۲۶هـ] استهلاک بدهی ناشی از مابه­التفاوت نرخ تکلیفی و هزینه­های قطعی(قیمت واقعی)شرکت­های توزیع نیروی برق در سال ۱۳۸۶ و سالهای ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ از درآمد مشمول مالیات مشخصه سالهای مذکور وسالهای بعد
[۱۳۹۶/۰۴/۱۳][۴۱۸۵۸/ت۵۴۱۸۳هـ] مالیات اجرای عملیات بهسازی و ارتقای سطح فنی و کیفی آزادراه تهران-قم
[۱۳۹۹/۱۱/۱۹][۱۳۳۸۴۸/ت۵۷۴۹۳هـ] در خصوص مانده زیان تایید شده و مستهلک نشده شرکت پشتیبانی امور دام کشور مربوط به سالهای ۹۵ و قبل از آن قابل کسر و استهلاک از درآمد مشمول مالیات مشخصه سالهای ۹۶ و بعد از آن
[۱۴۰۱/۰۵/۰۹][۷۷۸۹۹/ت۵۹۷۲۷هـ] نصاب های مندرج در قانون مالیات های مستقیم
[۱۴۰۱/۰۷/۲۰][۱۲۸۵۱۹/ت۵۹۷۵۹هـ] هزینه های اجرای طرح های تامین پایدار آب شرب استان یزد، به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی تلقی می گردد
[۱۴۰۱/۱۰/۲۵][۱۹۶۵۶۷/ت ۶۰۸۰۶هـ] ماده (۱۲) آیین نامه اجرایی بند (ت) ماده (۱۱) قانون جهش تولید دانش بنیان

دستورالعمل ها

[۱۳۷۹/۰۵/۰۱][۳۰/۴/۳۱۲۶/۱۸۷۳۴] تعیین درآمد مشمول مالیات اشخاص حقوقی
[۱۳۸۱/۰۵/۲۴][۲۱۱/۳۲۸۳/۳۰۳۰۹] دستورالعمل ارشادی در مورد رسیدگی به شرکتهای ساختمانی وقبول هزینه های واقعی ورعایت عدالت مالیاتی وبرگشت حداکثر با ضریب علی الراس
[۱۳۸۱/۰۶/۱۸][۲۱۱/۳۶۶۴/۳۵۰۷۲] دستورالعمل حسابرسی مالیاتی
[۱۳۸۸/۰۳/۱۸][۲۳۲/۳۹۳/۳۰۵۴۵] دستورالعمل رسیدگی به تسهیلات مالی دریافتی، سود وکارمزد پرداختی
[۱۳۸۸/۱۰/۲۹][۷۰۷۹۳] رسیدگی به تسهیلات دریافتی، سود و کارمزد پرداختی
[۱۳۹۱/۱۰/۲۵][۲۰۰/۲۱۰۱۲] رسیدگی به حساب تعدیلات سنواتی
[۱۳۹۳/۰۶/۲۲][۲۰۰/۹۳/۵۲۴] تسعیر ارز
[۱۳۹۷/۰۹/۱۰][۲۰۰/۱۸۳۸۹/۱۸۹۷۶۴/ص] تعیین مصادیق هزینه های قابل قبول مالیاتی طرح یا پروژه های عمرانی
[۱۴۰۰/۰۶/۰۷][۲۰۰/۱۴۰۰/۵۱۶] دستورالعمل شناسایی، نحوه رسیدگی، تشخیص ماخذ مشمول،مطالبه و وصول عوارض پسماند موضوع بند (و) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور
[۱۴۰۱/۰۳/۱۶][۲۰۰/۱۴۰۱/۵۲۸] نحوه اجرای جزء (۵) حکم بند (ع) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور

دیوان عدالت اداری

[۱۳۸۲/۰۲/۱۳][۶۱] تأیید بخشنامه شماره ۸۷۱۴/۷۱۴۴۳-۳۰/۴ مورخ ۸۰/۱۱/۲۸
[۱۳۸۶/۰۶/۱۱][۴۱۰] ابطال بند یک بخشنامه شماره ۲۸۳۴۵/۲۴۰۱/۲۳۲ مورخ ۱۸/۷/۱۳۸۵ سازمان امور مالیاتی کشور
[۱۳۸۶/۰۷/۲۲][۵۳۰] عدم ابطال قسمت آخر آیین‎نامه اجرائی شماره ۲۱۱/۴۱۲۴/۳۷۷۲۳ مورخ ۱۳۸۱/۰۶/۳۱ وزارت امور اقتصادی و دارائی.
[۱۳۸۹/۱۱/۱۸][۵۱۳- ۵۱۷] ابطال بندهای ۶- ۸- ۱۰- ۱۱ و ۱۲ بخشنامه شماره ۳۰۵۴۵/۳۹۳/۲۳۲ مورخ ۱۸/۳/۱۳۸۸
[۱۳۹۲/۰۶/۲۵][۴۱۲] دادنامه شماره ۴۱۲ مورخ ۲۵/۶/۱۳۹۲ صادره از هیأت عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال بند ۹ بخشنامه شماره ۲۸۳۴۵/۲۴۰۱/۲۳۲ مورخ ۱۸/۷/۱۳۸۵ سازمان متبوع
[۱۳۹۳/۰۷/۱۴][۱۲۱۵] رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری موضوع دادنامه شماره ۱۲۱۵ درخصوص ابطال بندهای (۲) و (۳) بخشنامه شماره ۲۸۳۴۵/۲۴۰۱/۲۳۲ مورخ ۱۸/۷/۱۳۸۵
[۱۳۹۳/۰۹/۱۰][۱۴۰۳] ابطال بخشنامه شماره۷۰۷۹۳-۲۹/۱۰/۱۳۸۸ سازمان امور مالیاتی کشور
[۱۳۹۴/۰۸/۰۴][۹۴۳۰۶/اق/۳۱] ارسال رای هیات تخصصی اقتصادی، مالی و اصناف دیوان عدالت اداری موضوع دادنامه شماره ۹۴۳۰۶/اق /۳۱ مورخ ۴/۸/۱۳۹۴ مبنی بر رد شکایت شرکت تولید اتومبیل سایپا
[۱۳۹۴/۱۱/۲۴][۳۷۳] ابطال بند ? دستورالعمل شماره ۲۲/۶/۹۱ – ۲۰۰/۹۳/۵۲۴ سازمان امور مالیاتی کشور
[۱۳۹۵/۰۶/۱۰][۹۹] ارسال رأی هیأت تخصصی اقتصادی، مالی و اصناف دیوان عدالت اداری موضوع دادنامه شماره ۹۹ مورخ ۱۰/۰۶/۱۳۹۵ و قرار دیوان عدالت اداری موضوع دادنامه شماره ۷۹۱-۷۹۰ مورخ ۱۳/۱۰/۱۳۹۵ مبنی بر رد درخواست ابطال دستورالعمل تسعیر ارز سازمان امور مالیاتی کشور به شماره ۵۲۴/۹۳/۲۰۰ مورخ ۲۲/۰۶/۱۳۹۳
[۱۳۹۶/۰۹/۰۷][۸۳۸-۸۳۹] رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال بخشنامه شماره ۲۵/۹۵/۲۰۰ مورخ۲۲/۰۴/۱۳۹۵
[۱۳۹۶/۱۱/۱۰][۱۱۴۱] ابطال بند الف -۱ بخشنامه شماره ۲۱۰۱۲/۲۰۰- ۲۵/۱۰/۱۳۹۱سازمان امور مالیاتی کشور
[۱۳۹۷/۰۱/۲۱][۴۱-۹۷] ابطال بند ۳ جزء ( د) ایین نامه اجرایی مقررات مربوط به بند ۸ ماده ۱۴۸ اصلاحی قانون مالیاتهای مستقیم موضوع بخشنامه شماره ۳۷۷۲۳/۴۱۲۴-۲۱۱ – ۳۱/۶/۱۳۸۱ وزیر امور اقتصادی و دارایی
[۱۳۹۷/۰۳/۲۹][۹۱۷] ابطال بخشنامه شماره ۳۳۳۱۹/۲۰۷۰-۲۱۱- ۰۹/۰۱/۱۳۸۱ رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور
[۱۳۹۹/۰۷/۰۶][۹۹۰۹۹۷۰۹۰۵۸۱۰۷۵۶] ابطال بند ۱ آیین نامه اجرایی احراز شروط ۳ گانه موضوع بند ۹ ماده ۱۴۸ اصلاحی قانون مالیات های مستقیم مصوب سال ۱۳۹۱ وزیر امور اقتصادی و دارایی
[۱۳۹۹/۱۱/۱۴][۱۶۹۹-۱۷۰۰] ابطال تصویب نامه شماره ۱۷۳۰۸۵?ت۵۶۳۴۲هـ- ۱۳۹۷/۱۲/۲۲ هیات وزیران و ابطال بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۸/۱۴ -۱۳۹۸/۰۲/۳۱ سازمان امور مالیاتی کشور
[۱۴۰۰/۰۲/۲۸][۲۷۲-۲۷۳] ابطال جزء (ب) از بند ۲ بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۷/۱۷۷- ۱۳۹۷/۱۲/۲۸ سازمان امور مالیاتی کشور
[۱۴۰۰/۰۳/۳۰][۱۴۰۰۰۹۹۷۰۹۰۵۸۱۲۵۵۲] ابطال بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۷/۱۷۷- ۱۳۹۷/۱۲/۲۸ سازمان امور مالیاتی کشور
[۱۴۰۰/۱۲/۰۳][۱۴۰۰۰۹۹۷۰۹۰۵۸۱۳۱۶۴] ابطال بند ۱۵ بخشنامه شماره ۲۳۲/۲۴۰۱/۲۸۳۴۵- ۱۳۸۵/۰۷/۱۸ سازمان امور مالیاتی کشور
[۱۴۰۱/۰۳/۰۳][۱۴۰۱۰۹۹۷۰۹۰۵۸۱۰۴۲۸] دادنامه هیات عمومی مبنی بر ابطال بند ۴ آیین نامه بند ۱۱ ماده ۱۴۸ ق.م.م موضوع بخشنامه شماره ۲۱۱/۴۳۰۰/۱۳۸۱ مورخ ۱۳۸۱/۰۷/۰۷ سازمان امور مالیاتی کشور
[۱۴۰۱/۰۵/۱۱][۱۴۰۱۰۹۹۷۰۹۰۵۸۱۰۹۰۹] دادنامه هیات عمومی مبنی بر ابطال صورتجلسه شماره ۲۰۱/۲۷ مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۱۸ شورای عالی مالیاتی موضوع بخشنامه ۲۱۰/۱۴۰۰/۱۰ مورخ ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
[۱۴۰۱/۰۵/۱۱][۱۴۰۱۰۹۹۷۰۹۰۵۸۱۰۹۰۲] ابطال اطلاق حکم مندرج در دستورالعمل شماره ۲۰۰/۹۳/۵۲۴ مورخ ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
[۱۴۰۱/۰۵/۲۵][۱۴۰۱۰۹۹۷۰۹۰۵۸۱۰۹۵۴] ابطال اطلاق عبارت انتهای نامه شماره /۲۳۲/۳۴۲۶۹د مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۱۷ مدیر کل دفتر فنی و مدیریت ریسک مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور
[۱۴۰۱/۰۶/۰۱][۱۴۰۱۰۹۹۷۰۹۰۵۸۱۰۹۹۷] اعتراض به رأی شماره ۱۴۰۰۰۹۹۷۰۹۰۶۰۱۱۳۳۷-۱۴۰۰/۱۲/۰۷ هیأت تخصصی مالیاتی بانکی دیوان عدالت اداری که در مقام تأیید نظریه اکثریت اعضای شورای عالی مالیاتی در رأی شماره ۲۰۱-۴۲ مورخ ۱۳۹۸/۱۲/۱۳ این شورا درخصوص مازاد سود سپرده پرداختی بانکها صادر شده است.
[۱۴۰۱/۰۶/۲۹][۱۴۰۱۰۹۹۷۰۹۰۵۸۱۱۱۸۰-۱۱۸۱] رفع تعارض بین رأی شماره ۱۴۰۰۰۹۹۷۰۹۰۵۸۱۲۵۵۲ مورخ ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ با آرای شماره ۹۹۰۹۹۷۰۹۰۵۸۲۱۶۳۶-۱۳۹۹/۱۱/۰۷ و ۱۴۰۰۰۹۹۷۰۹۰۵۸۱۰۲۷۲-۲۷۳-۱۴۰۰/۰۲/۲۸ هیات عمومی دیوان عدالت اداری
[۱۴۰۱/۰۸/۰۳][۱۴۰۱۰۹۹۷۰۹۰۵۸۱۱۳۱۹] ابطال عبارت «حداکثر تا مبلغ برآورد اولیه» از بند ۴ بخشنامه شماره ۳۵۶۸۱-۱۳۸۱/۰۶/۲۰ وزیر امور اقتصادی و دارایی

رای شوراها

[۱۳۶۸/۰۴/۰۳][۳۰/۴/۳۶۳۴] *پرداختی به موسسات عام المنفعه
[۱۳۶۹/۰۳/۲۸][۳۰/۴/۴۷۷۷] *کارمزد غیر بانکی
[۱۳۷۱/۱۰/۲۹][۳۰/۴/۱۲۳۵۶] *جریمه تاخیر وام
[۱۳۷۵/۰۵/۱۴][۳۰/۴/۵۳۵۹] *تسعیر ارز
[۱۳۸۴/۰۸/۰۱][۲۰۱/۸۴۷۲] استهلاک زیان سنواتی قبل و بعد از سال ۱۳۸۱
[۱۳۹۲/۱۰/۰۹][۲۰۱.۲۷] صورتجلسه مورخ ۲۰/۸/۱۳۹۲ شورای عالی مالیاتی به شماره ۲۷- ۲۰۱ مورخ ۹/۱۰/۱۳۹۲ در خصوص هزینه سود سپرده پرداختی موسسات مالی فاقد مجوز فعالیت از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
[۱۳۹۳/۰۶/۱۸][۲۰۱-۷] تقبل زیان توسط سهامداران شرکت و تهاتر آن از محل حساب جاری شرکاء
[۱۳۹۷/۰۶/۰۵][۲۰۱-۱۳/۹۷] صورتجلسه مورخ ۱۳۹۷/۰۵/۰۲ شواری عالی مالیاتی در اجرای بند ۳ ماده ۲۵۵ قانون مالیات های مستقیم
[۱۳۹۷/۰۶/۲۰][۲۰۱-۱۶] رفع ابهام راجع به پذیرش ذخیره مربوط به خدمات پس از فروش (گارانتی) اشخاص حقوقی به عنوان هزینه قابل قبول در مورد اشخاص حقوقی که سال مالی آنها از قبل از ۰۱/۰۱/۱۳۹۵ شروع شده است
[۱۳۹۸/۱۲/۱۳][۲۰۱-۴۲] رفع ابهام درخصوص مازاد سود سپرده پرداختی بانکها به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی
[۱۳۹۹/۱۲/۱۸][۲۰۱/۲۷] صورتجلسه شورای عالی مالیاتی درخصوص نرخ تسعیر دارایی ها و بدهی های ارزی بانک ها

///////////////////////////////////////////////////////////////

گروه واتساپ پرسش و پاسخ حسابداری دات کام

مزید اطلاع بیشتر ، محتویات تمام لینک ها ، یکی بوده و فقط به واسطه محدودیت واتساپ ، ناچار به ایجاد چند لینک شدیم.

 

       

 

تدریس حسابداری  آموزش حسابداری  حسابداری دات کام  حسابداری  حسابرسی  مشاوره مالی مشاوره مالیاتی رضا جلالی کاسب pshfnhvd  pshfvsd  pshfnhvdnhj ;h ;nhg دانلود حسابیران pshfdvhk مشاوره بیمه دانلود فایل  pdf  word  سنوات  بخشنامه جرائم بخشودگی عیدی حداقل حقوق hesabiran.com  hesabiran  hesabdarycom فایل اکسل  دانلود  واتساپ  تلگرام  اینستاگرام

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

حسابداری دات کام (HesabdaryCom@)

رضا جلالی کاسب - دکتری تخصصی حسابداری (دفاع) -کارشناس ارشد حسابداری،مدیریت مالی - عضو انجمن حسابداران خبره ایران - عضو انجمن حسابداری ایران - عضو انجمن مدیران مالی حرفه ای - عضو انجمن حسابرسان داخلی ایران - مدیر و مشاور مالی و مدرس دانشگاه آیدی فضای مجازی : HesabdaryCom@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت