» قوانین و مقررات » قانون بودجه » نرخ ارزش افزوده کالاهای اساسی ؛ شکر ، روغن و … در سال ۱۴۰۳
قانون بودجه - مالیات بر ارزش افزوده

نرخ ارزش افزوده کالاهای اساسی ؛ شکر ، روغن و … در سال ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ 4۰1,586

نامه شماره ۲۵۸/۴۸۳۳/د مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۲ اداره کل مالیات بر ارزش افزوده شهر و استان تهران ؛ نرخ ارزش افزوده واردات شکر خام از نیشکر جهت سال ۱۴۰۳ برابر با ۱%

وزارت امور اقتصادی و دارایی سازمان امور مالیاتی کشور

اداره کل مالیات بر ارزش افزوده شهر و استان تهران 

 

نظر به ابهامات مطروحه در خصوص نرخ مالیات و عوارض قند و شکر در سال ۱۴۰۳ ، به موجب قانون الحاق یک بند به عنوان بند ظ» به تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور ابلاغی طی بخشنامه شماره ۲۰۰٫۱۴۰۲٫۱۲ مورخ ۱۴۰۲٫۰۵٫۱۰ ) عرضه قند و شکر تولید داخل صرفاً در سال ۱۴۰۲ مشمول نرخ (۱) مالیات و عوارض ارزش افزوده میباشد. از آنجایی که تاکنون مصوبه ای در خصوص کاهش نرخ قند و شکر در سال ۱۴۰۳ ابلاغ نشده است بنابراین نرخ مالیات و عوارض عرضه قند و شکر اعم از وارداتی و تولید داخل برای سال ۱۴۰۳، با عنایت به مفاد بند (ر) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور ده درصد میباشد.

وفق مصوبه شماره ۱۲۸۴۹ ت ۶۲۵۰۴ هـ مورخ ۱۴۰۳٫۰۱٫۲۹ و به استناد جزء (۲) بند (الف) تبصره (۹) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی از جمله شکر خام از نیشکر با کد تعرفه ۱۷۰۱۱۳۰۰ موضوع ردیف (۵۶) جدول شماره (۱) فهرست کالاهای اساسی موضوع جزء (۲) بند (الف) تبصره (۹) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور به میزان یک درصد (۱) تعیین شده است. لذا صرفاً نرخ مالیات و عوارض ارزش افزوده بابت واردات شکر خام از نیشکر مشمول نرخ یک درصد بوده و این موضوع قابل تسری به عرضه شکر خام در داخل کشور نمی باشد.

مهرداد بخشائی سرپرست اداره کل مالیات بر ارزش افزوده

 

 

تصویب نامه هیئت وزیران

          بسمه تعالی

با صلوات بر محمد و آل محمد
وزارت امور اقتصادی و دارایی وزارت صنعت معدن و تجارت – وزارت جهاد کشاورزی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی – سازمان برنامه و بودجه کشور

هیئت وزیران در جلسه ۱۴۰۳٫۱٫۲۹ به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی صنعت معدن و تجارت جهاد کشاورزی و آموزش پزشکی و به استناد جزء (۲) بند (الف) تبصره (۹) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تصویب کرد :

۱- حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی گندم، برنج شکر خام روغن خام دانه های روغنی، ذرت، کنجاله سویا، جو حبوبات نخود لوبیا و عدس)، گوشت قرمز و گوشت مرغ به تعداد (۵۷) ردیف تعرفه به شرح جدول شماره (۱) پیوست این تصویب نامه که تأیید شده به مهر هیئت دولت است به میزان یک درصد (۱%) تعیین می شود.

۲- حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده دارو به تعداد (۷۳) ردیف تعرفه و مواد اولیه دارویی به تعداد (۱۰۹) ردیف تعرفه به شرح جداول شماره (۲) و (۳) پیوست این تصویب نامه که تأیید شده به مهر هیئت دولت است به میزان یک درصد (۱) تعیین می شود.

۳- حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده حسابداری دات کام نهاده های دامی و کشاورزی به تعداد (۱۶۰) ردیف تعرفه به شرح جدول شماره (۴) پیوست این تصویب نامه که تأیید شده به مهر هیئت دولت است.

به میزان یک درصد (۱%) تعیین می شود.

۴- حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده ملزومات مصرفی پزشکی به تعداد (۱۱۵) ردیف تعرفه به شرح جدول شماره (۵) پیوست این تصویب نامه که تأیید شده به مهر هیئت دولت است. به میزان یک درصد (۱%) تعیین میشود.

۵- حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده شیر خشک مخصوص اطفال ذیل کدهای تعرفه ۰۴۰۲۱۰) و (۰۴۰۲۲۱۱۰) به میزان یک درصد (۱%) تعیین شده است.

۶- چنانچه مالیات بر ارزش افزوده کالایی به موجب قوانین مربوطه کمتر از یک درصد (۱%) باشد، به همان میزان کمتر باقی خواهد ماند.

                                                                                                   معاون اول رییس جمهور

رونوشت به دفتر مقام معظم رهبری دفتر رئیس جمهور دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی دفتر رئیس قوه قضاییه دفتر معاون اول رییس جمهور، دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام کشور، معاونت های قوانین و نظارت مجلس شورای اسلامی امور تدوین تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت های رئیس جمهور، نهادهای انقلاب اسلامی روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت و دفتر هیئت دولت

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 3.00

حسابداری دات کام (HesabdaryCom@)

رضا جلالی کاسب - دکتری تخصصی حسابداری (دفاع) -کارشناس ارشد حسابداری،مدیریت مالی - عضو انجمن حسابداران خبره ایران - عضو انجمن حسابداری ایران - عضو انجمن مدیران مالی حرفه ای - عضو انجمن حسابرسان داخلی ایران - مدیر و مشاور مالی و مدرس دانشگاه آیدی فضای مجازی : HesabdaryCom@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت