» قوانین و مقررات » قانون مالیات » مالیات حقوق » نحوه محاسبه تعدیل سالانه مالیات حقوق ۱۴۰۳ + مثال
مالیات حقوق - هدر صفحه اول

نحوه محاسبه تعدیل سالانه مالیات حقوق ۱۴۰۳ + مثال

۱۴۰۳/۰۱/۲۳ 8۲10,266

مثال جامع و کاربردی از نحوه محاسبه مالیات حقوق سالانه۱۴۰۳ (تعدیل) + فایل اکسل آن

 

بعضا دوستان و همراهان گرامی در خصوص محاسبه مالیات حقوق به صورت سالانه به دنبال آموزشی در این خصوص بودند که سعی کردیم در قالب فایل اکسل و فرمول های مرتبط این موضوع را برای سال ۱۴۰۳ تشریح نماییم ، لازم به توضیح می باشد که اگر تمایل داشتید محاسبات را برای سال های قبل لحاظ کنید کافی است اعداد و ضرایب جدول را متناسب با سال مورد نظر تغییر دهید.

ضمنا به جهت عدم اشتباه در ورود داده ها در جدول و پاک نشدن فرمول ، فایل قفل گذاری شده است که اگر نیاز به بازکردن آن داشتید با رمز ۱۲۳۴ میتوانید آن را باز و مشاهده نمایید.

نحوه عمل به این صورت است که متناسب با هر ماه ، جدول همان ماه مشاهده و مالیات محاسبه میشود ، فرض مثال اگر برای پایان خرداد بخواهیم مالیات تعدیل سالانه داشته باشیم ، ابتدا جدول سالانه مالیات حقوق را تقسیم بر ۱۲ ماه سال و سپس در ۳ ماه گذشته از سال (تا پایان خرداد) نموده و سپس مجموع درآمد مشمول مالیات حقوق تا پایان ماه خرداد در جدول قرار داده میشود. به همین ترتیب برای ماه های بعد و قبل میتوانید پس از تقسیم و ضرب نمودن ، مالیات را محاسبه نمایید.

 با تشکر از راهنمایی های استاد دکتر رضا جلالی کاسب

جهت دانلود فایل آموزشی مالیات سالانه حقوق ۱۴۰۳ اینجا کلیک نمایید.

جهت دانلود فایل آموزشی مالیات سالانه حقوق ۱۴۰۲ اینجا کلیک نمایید.

مطالب قبلی :
مالیات حقوق ۱۴۰۳ + فایل اکسل

 

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 3.00

حسابداری دات کام (HesabdaryCom@)

رضا جلالی کاسب - دکتری تخصصی حسابداری (دفاع) -کارشناس ارشد حسابداری،مدیریت مالی - عضو انجمن حسابداران خبره ایران - عضو انجمن حسابداری ایران - عضو انجمن مدیران مالی حرفه ای - عضو انجمن حسابرسان داخلی ایران - مدیر و مشاور مالی و مدرس دانشگاه آیدی فضای مجازی : HesabdaryCom@

تعداد دیدگاهها: ۲

  1. ترابی

    عالی ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت