» قوانین و مقررات » قانون مالیات » پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان » صورتحساب الکترونیکی از اول آبان ماه ۱۴۰۱
پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان

صورتحساب الکترونیکی از اول آبان ماه ۱۴۰۱

۱۴۰۱/۰۶/۲۴ 4۰195

رییس سازمان امور مالیاتی کشور:

شرکت‌های بورسی و فرابورسی از اول آبان موظف به صدور صورت حساب‌های الکترونیکی هستند

 

 

حسابداری دات کام به نقل از ایرنا ، زمینه ثبت‌نام شرکت‌های بورسی و فرابورسی در سامانه مؤدیان آغاز شده است و این شرکت‌ها باید از آبان صورت‌حساب‌های الکترونیکی صادر و ارسال کنند.

با توجه به مصوبه قانون پایانه های فروشگاهی اولین گروه شرکت های پذیرفته شده بورسی و فرابورسی هستند که زیرساخت های لازم برای حضور آنان در سامانه مؤدیان صورت گرفته است.

تمهیداتی انجام و نحوه اجرای کار را برای این شرکت ها در نظر گرفته ایم که باید از آبان ماه اجرایی کنند.

معاون مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان:
 الزام بورسی‌ها به صدور صورتحساب الکترونیکی
معاون مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور گفت: شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس از اول آبان ماه ۱۴۰۱ به عنوان اولین گروه فراخوان شده، مشمول اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی هستند.

به گزارش حسابداری دات کام به نقل از  رسانه مالیاتی ایران، افشین محمودیان، معاون مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور، گفت: به موجب قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، مؤدیان مشمول این قانون، علاوه بر عضویت در سامانه مؤدیان، موظفند برای فروش کلیه کالاها و خدمات خود صورتحساب الکترونیکی صادر کنند و اطلاعات این صورتحساب‌ها را در مقاطع زمانی معین برای سازمان امور مالیاتی کشور ارسال کنند.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

حسابداری دات کام (HesabdaryCom@)

رضا جلالی کاسب - دکتری تخصصی حسابداری (دفاع) -کارشناس ارشد حسابداری،مدیریت مالی - عضو انجمن حسابداران خبره ایران - عضو انجمن حسابداری ایران - عضو انجمن مدیران مالی حرفه ای - عضو انجمن حسابرسان داخلی ایران - مدیر و مشاور مالی و مدرس دانشگاه آیدی فضای مجازی : HesabdaryCom@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت