» قوانین و مقررات » قانون مالیات » پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان » نحوه اخذ شماره منحصر به فرد مالیاتی جهت صدور صورتحساب الکترونیکی
پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان

نحوه اخذ شماره منحصر به فرد مالیاتی جهت صدور صورتحساب الکترونیکی

۱۴۰۱/۱۰/۲۱ 8۰3,616

اطلاعیه شماره ۲تشریح نحوه اخذ شماره منحصر به فرد مالیاتی جهت صدور صورتحساب الکترونیکی

مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان

 

مدیر کل محترم امور مالیاتی …
موضوع : اطلاعیه شماره ۲ – تشریح نحوه اخذ شماره منحصر به فرد مالیاتی جهت صدور صورتحساب الکترونیکی

با سلام و احترام
نظر به آنکه بر اساس لایحه دو فوریتی الحاق ۵ تبصره به ماده ۲ قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان که با تصویب یک فوریت در مجلس شورای مطرح است ، سایر اشخاص حقوقی به جز اشخاص حقوقی موضوع ماده ۱۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰ از تاریخ ۱۴۰۲/۰۱/۰۱ مکلف به رعایت مقررات قانون یاد شده و صدور صورتحساب الکترونیکی و ارسال آن به سامانه مودیان خواهند بود ، موارد زیر درباره شماره منحصر بفرد مالیاتی صورتحساب به استحضار می رساند.خواهشمند است دستور فرمایید موضوع بطرق مقتضی و موثر ، اطلاع رسانی گردد.

تعریف شماره منحصر به فرد مالیاتی : شناسه ای است ۲۲ کاراکتری ف که در پایانه فروشگاهی به صورت منحصر به فرد تولید و به هر صورتحساب الکترونیکی تخصیص داده می شود.ساختار شماره منحضر به فرد مالیاتی از چهار مولفه با طول ثابت تشکیل شده است ، طول شماره مالیاتی ۲۲ کاراکتر و به صورت ثابت می باشد.

الف. شناسه یکتای حافظه مالیاتی :

شناسه ای است ۶ کاراکتری که به صورت منحصر به فرد به هر حافظه مالیاتی اختصاص داده می شود. شناسه مذکور از مولفه های تشکیل دهنده شماره منحصر به فرد مالیاتی می باشد که پس از درخواست مودی در ثسمت عضویت کارپوشه تولید و در اختیار وی قرار خواهد گرفت.
-منحصر به فرد است.
– کاراکترهای مجاز :
– کاراکترهای ممنوعه : شامل پنج کارکتر و عدد ۰ که به دلیل تشابه زیاد با سایر کاراکترها و عدم تشخیص ، استفاده از آنها جایز نمی باشد.

ب. تاریخ ثبت صورتحساب در حافظه مالیاتی :

در برگیرنده تاریخ ثبت و صدور صورتحساب در حافظه مالیاتی در قالب مهر زمانی یونیکس و با دقت روز می باشد. در این حالت مولفه مورد نظر دارای طول ثابت ۵ رقم از نوع عددی و در مبنای ۱۶(Hex) و تکمیل شونده با صفر از سمت چپ خواهد بود.این مولفه در برگیرنده تعداد روزهای سپری شده از تاریخ ۱۹۷۰/۰۱/۰۱ میلادی تا تاریخ ثبت صورتحساب در حافظه مالیاتی می باشد.

ج. سریال داخلی صورتحساب حافظه مالیاتی :

مولفه متغیر شماره مالیاتی است که مقدار آن درون هر حافظه مالیاتی منحصر به فرد می باشد. این مقدار به ازای هر صورتحساب ثبت شده توسط حافظه مالیاتی/پایانه فروشگاهی متفاوت و به صورت متناوب و تصاعدی تولید می شود.

د. رقم کنترلی :

به منظور کنترل صحت اصالت سه مولفه اول شماره مالیاتی از یک رقم کنترلی استفاده می شود که ترکیبی از شناسه یکتای حافظه مالیاتی ، تاریخ ثبت صورتحساب و سریال صورتحساب داخلی در حافظه مالیاتی می باشد.الگوریتم مورد استفاده رقم کنترلی ، Verhoeff می باشد.

 

 

 

////////////////////////////////////////////////////////////////

گروه واتساپ پرسش و پاسخ حسابداری دات کام

مزید اطلاع بیشتر ، محتویات تمام لینک ها ، یکی بوده و فقط به واسطه محدودیت واتساپ ، ناچار به ایجاد چند لینک شدیم.

 

       

 

تدریس حسابداری  آموزش حسابداری  حسابداری دات کام  حسابداری  حسابرسی  مشاوره مالی مشاوره مالیاتی رضا جلالی کاسب pshfnhvd  pshfvsd  pshfnhvdnhj ;h ;nhg دانلود حسابیران pshfdvhk مشاوره بیمه دانلود فایل  pdf  word  سنوات  بخشنامه جرائم بخشودگی عیدی حداقل حقوق hesabiran.com  hesabiran  hesabdarycom فایل اکسل  دانلود  واتساپ  تلگرام  اینستاگرام

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

حسابداری دات کام (HesabdaryCom@)

رضا جلالی کاسب - دکتری تخصصی حسابداری (دفاع) -کارشناس ارشد حسابداری،مدیریت مالی - عضو انجمن حسابداران خبره ایران - عضو انجمن حسابداری ایران - عضو انجمن مدیران مالی حرفه ای - عضو انجمن حسابرسان داخلی ایران - مدیر و مشاور مالی و مدرس دانشگاه آیدی فضای مجازی : HesabdaryCom@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت