» قوانین و مقررات » قانون مالیات » پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان » اطلاع رسانی در خصوص الزام درج شناسه کالا/خدمت صحیح توسط مودیان در صورتحساب الکترونیکی
پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان

اطلاع رسانی در خصوص الزام درج شناسه کالا/خدمت صحیح توسط مودیان در صورتحساب الکترونیکی

۱۴۰۲/۰۲/۰۶ 7۰830

الزام درج شناسه کالا یا خدمات در صورت حساب های الکترونیک

مرکز تنظیم مقررات قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان در اطلاعیه ی جدید خود پیرامون درج شناسه کالا یا خدمات در صورت حساب های الکترونیک نکاتی را به شرح زیر مطرح می دارد :

“شناسه مذکور توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر می شود. راهنمای دریافت شناسه کالا و خدمات در درگاه سازمان امور مالیاتی کشور به نشانیhttp://Intamedia.ir بخش پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان بارگذاری شده است.

کلیه مودیان می توانند جهت اطلاع از حسابداری دات کام  فهرست شناسه کالا و خدمات دارای نرخ مالیاتی به نشانی http://stuffid.tax.gov.ir مراجعه نموده و نسبت به دریافت فهرست مذکور حسب نیازمندی های خود اقدام نمایند. وضعیت شمولیت ارزش افزوده و نرخ مرتبط در نشانی فوق توسط دفتر فنی و مدیریت ریسک مالیاتی تعیین و برای هر کالا و خدمت به تفکیک درج شده است. بر اساس ساختار شناسه کالا و خدمات هر گروه کالایی یا خدمات دارای یک شناسه عمومی و ذیل آن شناسه های اختصاصی می باشد و تا زمان عدم درج شناسه اختصاصی کالا و خدمت در درگاه مذکور مودیان می توانند از شناسه عمومی کالا خدمت درج شده در درگاه فوق استفاده نمایند.

ضرورت دارد ادارات کل امور مالیاتی به کلیه مودیان محترم مالیاتی اطلاع رسانی نمایند که تنها صورتحساب هایی در سامانه مودیان و محاسبات سیستمی مالیات بر ارزش افزوده لحاظ خواهد شد که از شناسه کالا خدمت صحیح و موجود در نشانی فوق استفاده نمایند. “

منظور از شناسه کالا در سامانه مودیان چیست ؟

در راستای اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان توسط سازمان امور مالیاتی کشور ، این الزام برای مودیان مشمول اجرای این قانون وجود دارد که نسبت به اطلاعیه ها و اخبار منتشر شده در این خصوص آگاهی کامل داشته باشند تا بتوانند به نحو مطلوب تکالیف قانونی مربوط به خود را انجام دهند . یکی از نکات مهمی که در اجرای سامانه مودیان و صدور صورت حساب های الکترونیک ، مودیان باید نسبت به آن آگاهی داشته باشند لزوم درج شناسه کالا یا خدمات در صورت حساب های صادره می باشد . در توضیح شناسه کالا می توان گفت که : شناسه کالا و خدمات یک شماره ۱۳ رقمی است که به کالا یا خدمت تخصیص داده می‌شود و به ازای هر ردیف در صورت حساب الکترونیک توسط مودیان درج می‌شود. درج شناسه کالا و خدمات در صورت حساب الکترونیک الزامی است و کلیه تولیدکنندگان، واردکنندگان و ارائه دهندگان کالا یا خدمات باید شناسه مذکور را از وزارت صمت دریافت کنند.

متن کامل اطلاعیه شماره ۲۶۸/۵۷۴۷/د مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
مدیر کل محترم امور مالیاتی …
موضوع : اطلاع رسانی در خصوص الزام درج شناسه کالا/خدمت صحیح توسط مودیان در صورتحساب الکترونیکی

با سلام و احترام
در راستای اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان ، همانگونه که قبلا در اطلاعیه شماره (۴) این مرکز اعلام گردید ، ضرورت دارد مودیان محترم مالیاتی جهت صدور صورتحساب الکترونیکی شناسه کالا یا خدمت که عددی ۱۳ رقمی می باشد را به تفکیکی هر ردیف صورتحساب مربوط به هر کالا یا خدمت درج نمایند.لذا موارد زیر مورد تاکید قرار میگیرد :
شناسه مذکور توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر می شود. راهنمای دریافت شناسه کالا و خدمات در درگاه سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی http://Intamedia.ir بخش پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان بارگذاری شده است.
کلیه مودیان می توانند جهت اطلاع از حسابداری دات کام فهرست شناسه کالا و خدمات دارای نرخ مالیاتی به نشانی http://stuffid.tax.gov.ir مراجعه نموده و نسبت به دریافت فهرست مذکور حسب نیازمندی های خود اقدام نمایند. وضعیت شمولیت ارزش افزوده و نرخ مرتبط در نشانی فوق توسط دفتر فنی و مدیریت ریسک مالیاتی تعیین و برای هر کالا و خدمت به تفکیک درج شده است. بر اساس ساختار شناسه کالا و خدمات هر گروه کالایی یا خدمات دارای یک شناسه عمومی و ذیل آن شناسه های اختصاصی می باشد و تا زمان عدم درج شناسه اختصاصی کالا و خدمت در درگاه مذکور مودیان می توانند از شناسه عمومی کالا خدمت درج شده در درگاه فوق استفاده نمایند.

ضرورت دارد ادارات کل امور مالیاتی به کلیه مودیان محترم مالیاتی اطلاع رسانی نمایند که تنها صورتحساب هایی در سامانه مودیان و محاسبات سیستمی مالیات بر ارزش افزوده لحاظ خواهد شد که از شناسه کالا خدمت صحیح و موجود در نشانی فوق استفاده نمایند.
محمد برزگری
رئیس مرکز تنظیم مقررات،
نظام پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان

 

مطالب قبلی :
اطلاعیه شماره ۴
؛مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان نحوه دریافت شناسه کالا و خدمات

///////////////////////////////////////////////////////////////

گروه واتساپ پرسش و پاسخ حسابداری دات کام

مزید اطلاع بیشتر ، محتویات تمام لینک ها ، یکی بوده و فقط به واسطه محدودیت واتساپ ، ناچار به ایجاد چند لینک شدیم.

 

     

 

تدریس حسابداری  آموزش حسابداری  حسابداری دات کام  حسابداری  حسابرسی  مشاوره مالی مشاوره مالیاتی رضا جلالی کاسب pshfnhvd  pshfvsd  pshfnhvdnhj ;h ;nhg دانلود حسابیران pshfdvhk مشاوره بیمه دانلود فایل  pdf  word  سنوات  بخشنامه جرائم بخشودگی عیدی حداقل حقوق hesabiran.com  hesabiran  hesabdarycom فایل اکسل  دانلود  واتساپ  تلگرام  اینستاگرام مشاوره تلفنی ۹۰۹۵۱۱۰۰۹۸

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

حسابداری دات کام (HesabdaryCom@)

رضا جلالی کاسب - دکتری تخصصی حسابداری (دفاع) -کارشناس ارشد حسابداری،مدیریت مالی - عضو انجمن حسابداران خبره ایران - عضو انجمن حسابداری ایران - عضو انجمن مدیران مالی حرفه ای - عضو انجمن حسابرسان داخلی ایران - مدیر و مشاور مالی و مدرس دانشگاه آیدی فضای مجازی : HesabdaryCom@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت