بخشنامه دستمزد

دستمزد ۹۷ مشخص شد

۱۳۹۷/۰۱/۲۲ 3۳312

🔶 پس تشکیل چندین نشست مشترک #نمایندگان #کارگری، #کارفرمایی و دولت برای تعیین #دستمزد_کارگران برای سال جاری در اسفندماه و اختلاف نظر نمایندگان کارگری و کارفرمایی در خصوص میزان افزایش دستمزد سایر سطوح مزدی، سرانجام در نشست امروز #شورای_عالی_کار، با توافق سه #جانبه_گرایی پرونده دستمزد۹۷ بسته شد.

❇️ در نشست امروز دستمزد کارگران دارای پایه #حقوق بیش از ۹۲۹ هزار و ۹۳۱ در سال ۹۶، به صورت ترکیبی از «درصد» و «رقم ثابت ماهیانه» تعیین شد به این ترتیب که به دستمزد پایه سال ۹۶ این گروه از #کارگران، ۱۱ درصد، به اضافه ۲۸.۲۰۸ ریال(۸۴ هزار و ۶۲۴ تومان رقم ثابت در ماه) اضافه خواهد شد.

❇️ لازم به ذکر است، رقم ثابت #ماهیانه به پایه حقوق تمامی کارگران (به غیر از حداقلی بگیران) اضافه خواهد شد.

❇️ در نشست امروز همچنین دستمزد حداقلی بگیران، یعنی کارگرانی که پایه حقوق آنها در سال ۹۶ به میزان ۹۲۹ هزار و ۹۳۱ تومان بود ۱۹.۵ درصد افزایش یافت. به این ترتیب حقوق پایه این گروه از کارگران با افزایش ۱۸۵ هزار و ۹۸۶ تومانی به یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۲۶۹ تومان رسید.

❇️ بر اساس این گزارش، پایه سنوات برای کارگران قرارداد دائم و موقت تحت پوشش قانون کار با بیش از یک سال سابقه کار، همچون سال گذشته روزانه ۱۷۰۰۰ ریال تعیین شده است.

❇️بنابراین گزارش، در سال ۹۷ ( #حق_مسکن کارگران ۴۰ هزار تومان)، (حق #بن_کارگری ۱۱۰ هزار تومان) و ( #حق_اولاد به ازای هر فرزند زیر ۱۸ سال ۱۱۱ هزار و ۱۲۶ تومان) خواهد بود که به دستمزد کارگران اضافه خواهد شد.

🖇 #بخشنامه دستمزد سال جاری تا روز یکشنبه آینده از سوی 👤 #وزیر_کار برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

حسابداری دات کام (HesabdaryCom@)

رضا جلالی کاسب - دکتری تخصصی حسابداری (دفاع) -کارشناس ارشد حسابداری،مدیریت مالی - عضو انجمن حسابداران خبره ایران - عضو انجمن حسابداری ایران - عضو انجمن مدیران مالی حرفه ای - عضو انجمن حسابرسان داخلی ایران - مدیر و مشاور مالی و مدرس دانشگاه آیدی فضای مجازی : HesabdaryCom@

تعداد دیدگاهها: ۳

  1. پرده لوردراپه

    متشکرم از شما

  2. لوازم لودر ولوو

    دستشون دردنکنه که با این حقوق نمیشه نصف ماه زندگی کرد … خودتون جای کارگر بدبخت بزارید

  3. مهاجرت به کانادا

    با این وضعیتی که ما دارید خیلی کم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت