» حسابداری » حسابرسی » گزارش نویسی حسابرسی داخلی
حسابرسی - سایر مطالب آموزشی

گزارش نویسی حسابرسی داخلی

۱۴۰۱/۰۹/۲۸ 8۰1,363

گزارش نویسی حسابرسی داخلی – مرتضی اسدی

حسابرسی داخلی یک فعالیت اطمینان‌بخشی و مشاوره‌ای مستقل و بی‌طرفانه است که برای ایجاد ارزش افزوده و بهبود عملیات سازمان طراحی می‌شود.حسابرسی داخلی به سازمان کمک می‌کند تا اهداف خود را با اتخاذ رویکردی سامانه‌مند و منظم برای ارزش‌یابی و بهبود اثربخشی فرایندهای مدیریت ریسک، کنترل داخلی، و راهبری شرکتی ایفا کند.

حسابرسی داخلی طبق بیانیهٔ حرفه‌ایی انجمن حسابرسان داخلی بدین صورت تعریف شده است: حسابرسی داخلی، واحد ارزیابی مستقلی است که جهت آزمون و ارزیابی فعالیت‌های سازمان در داخل سازمان ایجاد می‌شود. گر چه حسابرسان داخلی در استخدام سازمان هستند اما باید مستقل از دوایر مورد رسیدگی باشند که از آن به عنوان استقلال سازمانی یاد می‌شود. به همین دلیل این گروه از حسابرسان در بسیاری از شرکت‌ها به طور مستقیم به کمیتهٔ حسابرسی و یا هیأت مدیرهٔ شرکت گزارش می‌دهند.

حسابرسان داخلی با طراحی و اجرای روش های رسیدگی که کارایی تقریباً تمام جنبه های عملیاتی شرکت را آزمون کند سطح بالاتری از کنترل های داخلی را بوجود می آورد.حسابرسی داخلی مسئول اجرای روش های روز مره کنترل مانند تهیه صورت مغایرت بانکی، تطبیق حسابهای معین با کل و یا صحت محاسبات فاکتورها نیستند. حسابرسان داخلی با طراحی و اجرای روش های رسیدگی که کارایی تقریباً تمام جنبه های عملیاتی شرکت را آزمون می کند، سطح بالاتری از کنترل های داخلی را به وجود می آورد.

جهت دانلود فایل pdf گزارش نویسی حسابرسی داخلی ، اینجا کلیک نمایید.

راهنمای نگارش گزارش حسابرس با توجه به استانداردهای حسابرسی گزارشگری جدید و تجدید نظر شده سال ۱۴۰۱

 

نمونه گزارش حسابرس داخلی

 

تدریس حسابداری  آموزش حسابداری  حسابداری دات کام  حسابداری  حسابرسی  مشاوره مالی مشاوره مالیاتی رضا جلالی کاسب pshfnhvd  pshfvsd  pshfnhvdnhj ;h ;nhg دانلود حسابیران pshfdvhk مشاوره بیمه دانلود فایل  pdf  word

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

حسابداری دات کام (HesabdaryCom@)

رضا جلالی کاسب - دکتری تخصصی حسابداری (دفاع) -کارشناس ارشد حسابداری،مدیریت مالی - عضو انجمن حسابداران خبره ایران - عضو انجمن حسابداری ایران - عضو انجمن مدیران مالی حرفه ای - عضو انجمن حسابرسان داخلی ایران - مدیر و مشاور مالی و مدرس دانشگاه آیدی فضای مجازی : HesabdaryCom@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت