» قوانین و مقررات » قانون مالیات » قابل‌توجه دریافت‌کنندگان سوخت از طریق سامانه سدف
قانون مالیات

قابل‌توجه دریافت‌کنندگان سوخت از طریق سامانه سدف

۱۴۰۱/۱۱/۲۳ 7۰696

اطلاعیه

قابل‌توجه دریافت‌کنندگان سوخت از طریق سامانه سدف

✍️در صورت دریافت سوخت از طریق سامانه سدف (سامانه دریافت فرآورده‌های نفتی) ،چنانچه سوخت دریافتی در فعالیت غیراصلی محرز شود، وفق مقررات قانون مالیات­های مستقیم در این ارتباط اقدام خواهد شد.

سازمان امور مالیاتی کشور در صورت دریافت اطلاعات از مراجع ذی ربط، به هنگام رسیدگی به پرونده مالیاتی مودیان اشخاص حقوقی و حقیقی که از طریق سامانه سدف (سامانه دریافت فرآورده‌های نفتی) سوخت دریافت نموده‌اند، میزان سوخت یارانه‌ای/غیریارانه‌ای مصرفی را بر اساس میزان تولید واقعی آنالیز نموده و ضمن بررسی موجودی سوخت آخر دوره واحد اقتصادی، چنانچه استفاده از سوخت دریافتی در فعالیت غیراصلی محرز شود، وفق مقررات قانون مالیات­های مستقیم در این ارتباط اقدام خواهد نمود.                                                                          

 سازمان امور مالیاتی کشور

سامانه سدف newtejaratasan.niopdc.ir ، یکی از سامانه های جدید در حوزه فرآورده های نفتی می باشد که امکان درخواست برای این مواد و هم چنین دریافت آن ها را آسان نموده است. با توجه به این که در سال های گذشته بسیاری از مردم کشور به خصوص در بخش های دورافتاده از نظر دریافت سوخت مورد نیاز خود با مشکل مواجه شدند، این سامانه برای رفع مشکل سوخت رسانی به آن ها راه اندازی گردیده است. سامانه سدف سوخت هم چنین در اجرای طرح های مربوط به جلوگیری از قاچاق سوخت هم کمک زیادی می کند. زیرا در سال های اخیر مشاهده می شد که بخش قابل توجهی از سوخت با نرخ دولتی در اختیار قاچاقچیان قرار گرفته و از طرف دیگر مردم با کمبود آن مواجه بودند. به هر حال، استفاده از این سامانه تا حد زیادی این مشکلات را برطرف می کند و تنها در ازای ارائه مدرک توسط هر فرد حقیقی یا حقوقی، بسته به نیاز وی به او سوخت تعلق می گیرد.

آدرس سامانه سدف newtejaratasan.niopdc.ir می باشد و افراد متقاضی دریافت سوخت می توانند با ثبت نام در سامانه سدف از طریق این آدرس برای ثبت نام گاز مایع و سایر فرآورده های نفتی اقدام نمایند. این سامانه برای استفاده بخش های گوناگون از جمله صنایع کشاورزی، حمل و نقل دریایی، معادن، اقتصادی، تامین منابع آب و موارد این چنینی ایجاد شده است و همه این اصناف می توانند درخواست خود را از طریق آن ارائه دهند. استفاده از این سامانه مزایای زیادی هم برای مردم و هم برای شرکت های پخش فرآورده های نفتی دارد. زیرا هر فرد حقیقی یا حقوقی به راحتی می تواند به سوخت مورد نیاز خود دسترسی یافته بدون این که نیازی به مراجعه حضوری داشته باشد. از طرف دیگر، شرکت های پخش سوخت هم اطلاعات کاملی در مورد مصرف کنندگان داشته و راحت تر می توانند فرآیندهای توزیع و نظارت بر آن را انجام دهند.

///////////////////////////////////////////////////////////////

گروه واتساپ پرسش و پاسخ حسابداری دات کام

مزید اطلاع بیشتر ، محتویات تمام لینک ها ، یکی بوده و فقط به واسطه محدودیت واتساپ ، ناچار به ایجاد چند لینک شدیم.

 

       

 

تدریس حسابداری  آموزش حسابداری  حسابداری دات کام  حسابداری  حسابرسی  مشاوره مالی مشاوره مالیاتی رضا جلالی کاسب pshfnhvd  pshfvsd  pshfnhvdnhj ;h ;nhg دانلود حسابیران pshfdvhk مشاوره بیمه دانلود فایل  pdf  word  سنوات  بخشنامه جرائم بخشودگی عیدی حداقل حقوق hesabiran.com  hesabiran  hesabdarycom فایل اکسل  دانلود  واتساپ  تلگرام  اینستاگرام

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

حسابداری دات کام (HesabdaryCom@)

رضا جلالی کاسب - دکتری تخصصی حسابداری (دفاع) -کارشناس ارشد حسابداری،مدیریت مالی - عضو انجمن حسابداران خبره ایران - عضو انجمن حسابداری ایران - عضو انجمن مدیران مالی حرفه ای - عضو انجمن حسابرسان داخلی ایران - مدیر و مشاور مالی و مدرس دانشگاه آیدی فضای مجازی : HesabdaryCom@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت