» قوانین و مقررات » قانون مالیات » اظهارنامه مالیاتی » تمدید اظهارنامه مشاغل ۱۴۰۱ تا ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۲
اظهارنامه مالیاتی

تمدید اظهارنامه مشاغل ۱۴۰۱ تا ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۲

۱۴۰۲/۰۳/۳۰ زمان مطالعه: 5 دقیقه 42۶38,198

مهلت ۱۰ روزه سازمان امور مالیاتی به مؤدیان صنفی برای ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره جلسه این کمیسیون با وزیر اقتصاد گفت: در این جلسه مقرر شد مهلت ۱۰ روزه‌ای برای ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی داده شود که مؤدیان صنفی بتوانند با دقت بیش‌تر و با تراکم کم‌تری در ساعات و روزهای پایانی برگه اظهارنامه‌های مالیاتی خود را ثبت کنند.

به گزارش حسابداری دات کام به نقل از خبر گزاری فارس، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره نشست مشترک کمیسیون اقتصادی با وزیر اقتصاد و دارایی، هیات رییسه اتاق اصناف و رییس سازمان مالیاتی برای بررسی مشکلات مربوط به اظهارنامه‌های مالیاتی سال ۱۴۰۲ گفت: نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس با میزبانی وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور، احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد ودارایی برگزار شد و با توجه به اینکه در سامانه مربوط به اظهارنامه‌های نامه مالیاتی اصناف و بازاریان به دلیل حجم بار و موارد دیگر وقفه وجود داشته است و خدمات کامل به مودیان صنفی ارائه نمی شود.

وی افزود: به همین جهت مقرر شد مهلت ۱۰ روز ه ای با توجه به شرایط پیش آمده برای ارائه اظهارنامه های مالیاتی داده شود که مودیان صنفی بتواند با دقت بیشتر و با تراکم کمتری در ساعات و روزهای پایانی برگه اظهارنامه‌های مالیاتی خود را ثبت کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: تشکیل کارگروه منتخب با حضور نماینده کمیسیون اقتصادی، سازمان امور مالیاتی و اتاق اصناف ایران در استان ها از دیگر مصوبات نشست بود که با تشکیل این کارگروه مواردی که مورد اختلاف هست به صورت موردی بررسی و به آن رسیدگی شود تا حقی از کسی ضایع نشود‌.

پورابراهیمی افزود: همچنین مقرر شد جلسه ای با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی و سازمان امور مالیاتی و اتاق اصناف ایران برای اصلاح ضرایب مالیاتی تشکیل شود تا  با نظر سازمان امور مالیاتی مواردی که قابل اصلاح است مورد بازنگری و اصلاح قرار بگیرد.

گفتنی است این نشست با هدف رایزنی پیرامون رفع مشکلات موجود در خصوص نحوه محاسبه و صدور اظهار نامه مالیاتی مودیان صنفی برگزار شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 4.03

حسابداری دات کام (HesabdaryCom@)

رضا جلالی کاسب - دکتری تخصصی حسابداری (دفاع) -کارشناس ارشد حسابداری،مدیریت مالی - عضو انجمن حسابداران خبره ایران - عضو انجمن حسابداری ایران - عضو انجمن مدیران مالی حرفه ای - عضو انجمن حسابرسان داخلی ایران - مدیر و مشاور مالی و مدرس دانشگاه آیدی فضای مجازی : HesabdaryCom@

تعداد دیدگاهها: ۶

  1. بتن آماده

    سلام بنده مهندس ناظر ساختمان هستم شیراز.سال۹۹ سهوا اظهارنامه مالیاتی صفر ردکردم..پونزده میلیون تومان درآمد داشتم و میدونستم مشمول نیستم ..چار تومن جریمه کردنم.. اولا مشمول نبودم ثانی سهوا اظهارنامه مالیاتی صفر ردکردم.ثالث سی درصد واسه حقوقی هست و مشاغل..من ناظرم کدوم ملک و املاک و خونه و دوچرخه و ماشین دارم؟هیچی ندارم..اس و پاس.. رابعاً سی درصد مالیات متعلقه جریمس..کدوم تعلقی به پونزده میلیون تومان تعلق میگیره؟! خامسا غلط کردم شدم ناظر و درس خوندیم که حالا دولت بخاد اینجوری کنه..سادسا از پولدارا نمیتونن بگیرن از ماها میخان.

  2. ایرانی

    سلام چراتمدید اظهارنامه راازصداوسیما اعلام نمیکنند تاتمام ملت درجریان باشند یکی گوشی ندارد بعضیهابی سواد هستند

  3. مصطفی

    سلام ایا این خبر صحت دارد
    یعنی مهلت اظهارنامه عملکرد اشخاص حقیقی تا ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۲ تمدید شده ؟

    • علی

      خیر هنوز تمدید نشده و اینجا نوشته به نقل از فارس که فارس خبر رو تصحیح کرد.

      • سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور خبر داد؛
        تمدید مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی یا تکمیل فرم تبصره ماده ۱۰۰ تا دهم تیرماه
        سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: بنا به درخواست صاحبان مشاغل و با موافقت شورای سران، مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی و تکمیل فرم تبصره ماده ۱۰۰ تا دهم تیرماه تمدید شد.

        به گزارش حسابداری دات کام به نقل از پایگاه خبری-تحلیلی مالیاتی ایران (اینتا)، مهدی موحدی بکنظر سخنگوی سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه۳۱ خرداد ماه طبق قانون، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه یا تکمیل فرم تبصره ماده ۱۰۰ برای صاحبان مشاغل می باشد، گفت: با اینکه در مقایسه با سال گذشته، بیش از ۹۶ درصد از مشاغل نسبت به ارسال اظهارنامه یا تایید فرم تبصره ۱۰۰ خود اقدام کرده اند، در راستای همراهی و همدلی نظام مالیاتی با صاحبان مشاغل، با کسب مجوز از سوی شورای عالی هماهنگی سران قوا، مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی یا تکمیل فرم تبصره ماده ۱۰۰ تا ۱۰ تیرماه تمدید شد.

        گفتنی است: تمامی صاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آنها در سال ۱۴۰۱ حداکثر صد برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‏های مستقیم (مبلغ ۶۷.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال) بوده و فرم مالیات مقطوع برای آنها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری می شود مشمول مقررات دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰بوده و از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون مالیات‏های مستقیم مصوب ۱۳۹۴ و ارائه اظهار نامه مالیاتی برای عملکرد مذکور معاف می ‌باشند و بقیه مودیان مکلف به ارائه اظهارنامه مالیاتی در موعد تعیین شده می باشند.

  4. زهره بقایی

    با سلام . چرا می گویید صنفی. اشخاص حقیقی صحیح تر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت