» قوانین و مقررات » قانون مالیات » پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان » اطلاع رسانی در خصوص ابهامات نسخه جدید سامانه مودیان
پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان

اطلاع رسانی در خصوص ابهامات نسخه جدید سامانه مودیان

۱۴۰۲/۰۴/۰۵ زمان مطالعه: 5 دقیقه 21۲9,638

نامه شماره ۲۶۸/۲۱۳۶۸/د مورخ ۱۴۰۲/۰۴/۰۴

 

مدیر کل امور مالیاتی …

موضوع : اطلاع رسانی در خصوص ابهامات نسخه جدید سامانه مودیان

با سلام و احترام

پیرو نامه های شماره ۲۶۸/۲۰۶۰۷/د مورخ ۱۴۰۲/۳/۳۱، شماره ۲۶۸/۲۰۳۶۵/د مورخ ۱۴۰۲/۳/۳۱ و شماره ۲۶۸/۱۷۶۶۱/د مورخ ۱۴۰۲/۳/۲۱ و با عنایت به نصب نسخه جدید سامانه مؤدیان در محیط عملیاتی و نظر به سوالات و ابهاماتی که از سوی مؤدیان محترم مالیاتی مطرح شده ضروری است اطلاع رسانی لازم در خصوص موارد ذیل به مؤدیان محترم مالیاتی انجام شود.

۱.در نسخه جدید سامانه مؤدیان در صورتیکه مودی قبلا نسبت به اخذ شناسه یکتای حافظه مالیاتی اقدام نموده باشد نیازی به اخذ مجدد شناسه نداشته و شناسه های اخذ شده قبلی توسط مودی قابلیت ارسال صورتحساب را دارا میباشد. در صورتیکه مودی نیاز به دریافت شناسه یکتای جدید نیز داشته باشد امکان دریافت در سامانه مودیان فراهم می باشد.

۲. محیط تستی با نشانی SandBoxrc.tax.gov.ir جهت ارسال صورتحساب آزمایشی به سامانه مؤدیان ایجاد شده است و در این سامانه کار پوشه آزمایشی به مؤدیان تخصیص داده میشود. مودی میتواند قبل از ارسال صورتحساب در محیط عملیاتی به

نشانی tp.tax.gov.ir ابتدا در محیط آزمایشی مذکور شناسه یکتای حافظه مالیاتی آزمایشی دریافت و صورتحساب آزمایشی ارسال نماید. با توجه به اینکه محیط مذکور تستی میباشد به لحاظ ماهیت تستی بودن این محیط اطلاعات صورتحسابهای ارسال شده در این نشانی در دورههای زمانی مشخص پاک می شود.

۳. با توجه به اینکه در ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مودیان درج شناسه کالا خدمت الزامی می باشد. نظر به عدم تخصیص شناسه اختصاصی کالا خدمت به کلیه کالاها خدمات و در راستای تسهیل کار ،مؤدیان در حال حاضر استفاده از شناسه عمومی کالا/ خدمت توسط مودیان بلامانع میباشد. اطلاعات شناسه های مذکور در نشانی stuffid.tax.gov.ir موجود میباشد. شایان ذکر است مسئولیت تخصیص شناسه کالا خدمت عمومی و اختصاصی با وزارت صمت و مسئولیت تخصیص نرخ مالیات بر ارزش افزوده به شناسه های ایجاد شده با دفتر فنی و مدیریت ریسک مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور میباشد که پس از انجام مراحل فوق اطلاعات توسط این مرکز روی درگاه سازمان به نشانی stuffid.tax.gov.ir قرار داده خواهد شد.

 

 

۴. سریال صورتحساب داخلی حافظه مالیاتی که شرح آن در صفحه ۲۴ از سند دستورالعمل صدور صورتحساب الکترونیکی V6.4 آمده است مولفه متغیر تشکیل دهنده شماره مالیاتی است که مقدار آن درون هر حافظه مالیاتی منحصر به فرد میباشد این مقدار به ازای هر صورتحساب ثبت شده توسط حافظه مالیاتی متفاوت و به صورت صعودی و غیر تکراری تولید می.شود جزئیات مورد نیاز در این خصوص در سند قالب شناسه یکتای حافظه مالیاتی و شماره منحصر بفرد مالیاتی قابل دسترسی می باشد هر دو سند مذکور در درگاه سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی intamedia.ir بخش پایانه های فروشگاهی و سامانه ،مؤدیان گزینه آیین نامه ها دستورالعملها و نرم افزارهای مرتبط قابل دسترسی میباشد با توجه به ابهام مطرح شده از سوی ،مودیان ضروری است فیلدهای سریال صورتحساب داخلی حافظه مالیاتی با بخش سریال صورتحساب در شماره منحصر به فرد مالیاتی یکسان باشد.

با عنایت به موارد مطروحه، خواهشمند است دستور فرمائید در این خصوص اطلاع رسانی لازم صورت پذیرد.

محمد برزگری
رئیس مرکز تنظیم مقررات
نظام پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 4.50

حسابداری دات کام (HesabdaryCom@)

رضا جلالی کاسب - دکتری تخصصی حسابداری (دفاع) -کارشناس ارشد حسابداری،مدیریت مالی - عضو انجمن حسابداران خبره ایران - عضو انجمن حسابداری ایران - عضو انجمن مدیران مالی حرفه ای - عضو انجمن حسابرسان داخلی ایران - مدیر و مشاور مالی و مدرس دانشگاه آیدی فضای مجازی : HesabdaryCom@

تعداد دیدگاهها: ۲

  1. حسن

    یه سوالی داشتم. این همه مالیات کجا خرج میشه؟میشه یه موردش رو بگین؟ هر جا رو نگاه میکنی افتضاحه این پولا کجا خرج میشه؟

    • حامد

      سلام
      یه نمونه ساده و ریز، شهرداری ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت