» مناسبت ها » فوری/ تعطیلی کارگران بخش خصوصی در روز چهارشنبه و پنجشنبه
مناسبت ها

فوری/ تعطیلی کارگران بخش خصوصی در روز چهارشنبه و پنجشنبه

۱۴۰۲/۰۵/۱۰ 8۰6,680

فوری/ تعطیلی کارگران بخش خصوصی در روز چهارشنبه و پنجشنبه

 

سخنگوی دولت در مورد تعطیلات چهارشنبه و پنج‌شنبه گفت: این تعطیلات سراسری است وقتی که هوا گرم است هم برای بخش خصوصی گرم است و هم برای بخش عمومی.

حسابداری دات کام به نقل از فارس، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در گفت و گوی تلویزیونی با اعلام خبر تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه به دلیل گرمای هوا، گفت: این تعطیلات شامل همه بخش های عمومی و خصوصی می شود، موارد خاصی که نیازمند به خدمت رسانی عمومی دارند در استان‌ها به تشخیص استاندار و یا در سطوح ملی به تشخیص معاون اول و با هماهنگی وزیر مربوطه مجوز فعالیت می‌گیرند.

وی در مورد اعلام بخشی از نهادهای خصوصی مبنی بر فعالیت در این روزها افزود: این تعطیلات سراسری است وقتی که هوا گرم است هم برای بخش خصوصی گرم است و هم برای بخش عمومی.

سخنگوی دولت تصریح کرد: تعطیلی اعلام شده سراسری و برای همه است بخش هایی که می‌خواهند در این روزها به فعالیتشان ادامه دهند باید مجوز لازم را از استاندار یا نهادهای ملی از وزرات مربوطه با هماهنگی معاون اول اخذ کنند.

بهادری جهرمی با تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف انرژی گفت: هم میهن نان نیز در مصرف انرژی صرفه جویی کنند تا با مشکلی در این زمینه مواجه نشویم.

 

با توجه به گرمای بی‌سابقه هوا در روزهای جاری، به‌منظور حفظ سلامت شهروندان، هیئت دولت با پیشنهاد وزارت بهداشت مبنی بر تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در سراسر کشور موافقت کرد. آرمین خوشوقتی کارشناس منابع انسانی گفت: این تعطیلی مشمول بخش خصوصی نیز هست.

به گزارش حسابداری دات کام  به نقل از ایسنا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در پستی در شبکه مجازی ایکس نوشت: با توجه به گرمای بی‌سابقه هوا در روزهای جاری، به‌منظور حفظ سلامت شهروندان، هیئت دولت با پیشنهاد وزارت بهداشت مبنی بر تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در سراسر کشور موافقت کرد.

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت روز گذشته پیشنهاد تعطیلی آخر هفته را داده بود.

او گفته بود:در هر شرایطی که عوامل محیطی سلامت مردم را دچار مشکل کند وزارت بهداشت وارد می‌شود و با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی برای گرمای آخر هفته که احتمال می‌دهیم درجه حرارت بالا رود ما پیشنهاد تعطیلی را به هیئت دولت دادیم که برای سلامت مردم هر وقت درجه حرارت بالا رود تعطیلی لازم است و امیدواریم پیشنهاد ما را بپذیرند که این موضوع بسته به پیش‌بینی سازمان هواشناسی تا آخر هفته برای مناطق مورد نیاز مشخص می‌شود. مبنای درنظر گرفته شده دمای هوای بالاتر از ۴۰ درجه است. در هر شرایطی که عوامل محیطی سلامت مردم را دچار مشکل کند وزارت بهداشت وارد می‌شود و با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی برای گرمای آخر هفته که احتمال می‌دهیم درجه حرارت بالا رود ما پیشنهاد تعطیلی را به هیئت دولت دادیم که برای سلامت مردم هر وقت درجه حرارت بالا رود تعطیلی لازم است و امیدواریم پیشنهاد ما را بپذیرند که این موضوع بسته به پیش‌بینی سازمان هواشناسی تا آخر هفته برای مناطق مورد نیاز مشخص می‌شود.

وی گفت: مبنای درنظر گرفته شده دمای هوای بالاتر از ۴۰ درجه است.

کارگران بخش خصوصی هم تعطیل هستند

آرمین خوشوقتی کارشناس منابع انسانی به خبرنگار کارگر گفت: با توجه به گرمای بی‌سابقه هوا در روزهای جاری، به‌منظور حفظ سلامت شهروندان، هیئت دولت با پیشنهاد وزارت بهداشت مبنی بر تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در سراسر کشور موافقت کرد. این تعطیلی مشمول بخش خصوصی نیز هست.

پاسخ به ۲ سوال در خصوص تعطیلی این دو روز

کارفرما می تواند بگویید کارگاه تعطیل نیست و همه باید حضور داشته باشند؟ آرمین خوشوقتی کارشناس منابع انسانی در این خصوص گفت: کارفرما می تواند بگوید کارگران در محل کار حاضر یابند و از طرفی کارگر نیز می تواند این درخواست را نپذیرند.

در صورت حضور در روز چهارشنبه و پنجشنبه آیا اضافه کاری باید پرداخت شود؟ آرمین خوشوقتی همچین در این مورد اظهار کرد: کار در روز چهارشنبه و پنجشنبه (۱۱ و ۱۲ مرداد ۱۴۰۲) باید اضافه کاری با نرخ ۱.۴ پرداخت شود. به عنوان مثال اگر نرخ هر ساعت عادی کارگر ۵۰ هزار تومان باشد، ساعت کار در این دو روز ۷۰ هزار تومان خواهد بود.

تصویبنامه شماره ۸۰۴۹۳/ت ۶۱۶۲۳ ه مورخ ۱۴۰۲/۵/۱۰هیئت وزیران

هیئت وزیران در جلسه ۱۴۰۲٫۵٫۸ به پیشنهاد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

با توجه به گرمای بیش از حد هوا و افزایش احتمال شیوع بیماری های ناشی از آن و به منظور جلوگیری از به خطر افتادن سلامت مردم، روزهای چهارشنبه ۱۴۰۲٫۵٫۱۱ و پنجشنبه ۱۴۰۲٫۵٫۱۲ در سراسر کشور تعطیل رسمی (عمومی) است.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 4.57

حسابداری دات کام (HesabdaryCom@)

رضا جلالی کاسب - دکتری تخصصی حسابداری (دفاع) -کارشناس ارشد حسابداری،مدیریت مالی - عضو انجمن حسابداران خبره ایران - عضو انجمن حسابداری ایران - عضو انجمن مدیران مالی حرفه ای - عضو انجمن حسابرسان داخلی ایران - مدیر و مشاور مالی و مدرس دانشگاه آیدی فضای مجازی : HesabdaryCom@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت