» آموزشی » کتاب » مجلات » فصلنامه‌ حسابدار رسمی، شماره‌ ۶۱
مجلات

فصلنامه‌ حسابدار رسمی، شماره‌ ۶۱

۱۴۰۲/۰۳/۳۱ زمان مطالعه: 10 دقیقه 9۰595

فصلنامه‌ حسابدار رسمی، شماره‌ ۶۱

🔸جدیدترین شماره‌ی فصلنامه‌ی حسابدار رسمی منتشر شد. در سرآغاز این نشریه، از دکتر عباس هشی یاد شده و در آن می‌خوانیم «در آخرین ساعات آماده‌سازی شماره‌ی جدید نشریه برای انتشار، دکتر عباس هشی از پیش‌کسوتان حرفه‌ی حسابرسی مستقل در ایران، استاد حسابداری دانشگاه شهید بهشتی، از اعضای مؤسس جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران و عضو شورای ادوار جامعه، در پی یک دوره‌ی بیماری درگذشتند. ضمن تسلیت به تمامی اعضای حرفه و خانواده‌ و بستگان ایشان، از یک عمر فعالیت حرفه‌ای ایشان تقدیر و برای‌شان آرامش و آمرزش مغفرت طلب می‌کنیم.»
🔸موضوع محوری شماره‌ی جدید نشریه کاربرد تحلیل داده‌ها در حسابرسی است. در همین چارچوب، سرمقاله‌ی این شماره به قلم فرهاد پناهی به بحث درباره‌ی «فناوری اطلاعات و آینده‌ی حرفه» اختصاص دارد. در میزگرد تخصصی این شماره نیز ابعاد گوناگون «کاربرد تحلیل داده‌ها در حسابرسی» بررسی شده و در آن دیدگاه‌های کارشناسی حمیدرضا بنی‌اسدی، بهاره حقیقی‌طلب، ناصر رزاق و امیرحسین نریمانی، بازتاب یافته است. ترجمه‌ی پژوهش مفصل «نقش حسابدار حرفه‌ای در داده‌ها» به قلم مرتضی اسدی و آرشینا منتظری و مقاله‌ی «تحولات جدید، از سامانه‌ها تا هوش مصنوعی: آیا حرفه حسابداری در خطر است؟» نوشته‌ی سهیل محمدحسن زاده از دیگر مطالب خواندنی موضوع محوری شماره‌ی جدید فصلنامه است.
🔸همچنین در این شماره مقاله‌ی حرفه‌ای «حق‌الزحمه‌ی خدمات حسابرسی از منظر بقای بلندمدت حرفه و رعایت منافع عمومی» نوشته‌ی پروانه خالقی را می‌خوانیم که طی آن ابعاد مختلف پی‌آمدهای پایین بودن حق‌الزحمه‌ی خدمات حرفه‌ای مورد بررسی قرار گرفته است.
🔸در بخش جهان این شماره‌ی فصلنامه‌ی حسابرسی «بررسی ورشکستگی بانک سیلیکون ولی از منظر حسابرسی» (نوشته‌ی سمیرا سیف و فریبا نوروزی)، «گزارش نشست فدراسیون بین‌المللی حسابداران (آیفک)» و مجموعه‌ی جامع و متنوعی از اخبار حرفه‌ای و مالی جهان حسابداری طی سه‌ماهه‌ی گذشته (تدوین مژده کدخدایی) درج شده است.
🔸در بخش اطلاع‌رسانی شماره‌ی جدید فصلنامه علاوه بر گزارش جلسات شورای عالی هشتم و خبرهای جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران دو گزارش جامع کاربردی در زمینه‌ی «احکام مالیاتی قانون بودجه‌ی سال ۱۴۰۲ براساس طبقه‌بندی موضوعی» و «تلخیص و دسته‌بندی احکام مالیاتی قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه‌ی مؤدیان» درج شده است.
🔸فصلنامه‌ی حسابدار رسمی طی بیش از یک دهه و نیم گذشته همواره به طور منظم در پایان هر فصل منتشر شده است. این نشریه زیر نظر شورای سردبیری منتخب شورای عالی هشتم مرکب از مرتضی اسدی، فرهاد پناهی، محمدتقی رضایی، رحمت‌اله صادقیان و حجت‌اله صیدی منتشر می‌شود.
🔸مقالات منتخب این شماره‌ی نشریه طی روزهای آینده در سایت و کانال منتشر می‌شود. همچنین نسخه‌ی چاپی این شماره طی نیمه‌ی نخست تیرماه برای مؤسسات حسابرسی و مشترکان ارسال خواهد شد.

 

جهت دانلود فایل pdf فصلنامه‌ حسابدار رسمی شماره‌ ۶۱ اینجا کلیک نمایید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 3.00

حسابداری دات کام (HesabdaryCom@)

رضا جلالی کاسب - دکتری تخصصی حسابداری (دفاع) -کارشناس ارشد حسابداری،مدیریت مالی - عضو انجمن حسابداران خبره ایران - عضو انجمن حسابداری ایران - عضو انجمن مدیران مالی حرفه ای - عضو انجمن حسابرسان داخلی ایران - مدیر و مشاور مالی و مدرس دانشگاه آیدی فضای مجازی : HesabdaryCom@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت