» قوانین و مقررات » قانون مالیات » پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان » تکمیل صحیح فیلدهای اختیاری یا خارج از الگو جهت عدم مواجهه با خطا و هشدار
پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان

تکمیل صحیح فیلدهای اختیاری یا خارج از الگو جهت عدم مواجهه با خطا و هشدار

۱۴۰۲/۰۳/۳۱ 12۰732

شماره : ۲۶۸/۲۰۶۰۷/د

تاریخ :١۴٠٢/٠٣/٣١

مدیر کل محترم امور مالیاتی

موضوع تکمیل صحیح فیلدهای اختیاری یا خارج از الگو جهت عدم مواجهه با خطا و هشدار :

با سلام و احترام

با عنایت به تمدید مهلت قانونی برای ارسال صورتحسابهای الکترونیکی به سامانه مودیان و بارگذاری نسخه جدید سامانه مودیان به منظور ارسال صحیح صورتحسابها و عدم دریافت پیامهای خطا و هشدار و به تبع آن عدم پذیرش صورتحسابها ضروری است مودیان محترم مالیاتی هنگام تکمیل فیلدهای اختیاری و یا خارج از الگو (Ignor) در صورتحسابها به این نکته مهم توجه نمایند که امکان عدم درج این گونه فیلدها در صورتحسابها وجود دارد. لیکن اگر به هر دلیل مودی تمایل به ورود اطلاعات فوق الذکر را دارد، میبایست قواعد مندرج در آخرین ویرایش بارگذاری شده سند دستورالعمل صدور صورتحسابهای الکترونیکی” که در درگاه سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی intamedia.ir ، بخش پایانههای فروشگاهی و سامانه مؤدیان، قسمت آئین نامه ها، دستورالعمل ها و نرم افزارهای مرتبط بارگذاری شده را به دقت و به طور کامل در مقداردهی فیلدها و محاسبات مربوطه رعایت نمایند خواهشمند است دستور فرمائید، در این خصوص اطلاع رسانی لازم صورت پذیرد.

به عنوان مثال :

ردیف

نام الگو نام فیلد نوع فیلد نمونه قواعد ضروری

توضیحات

با وجود خارج از الگو بودن این فیلد، در نوع پرواز شامل: پروازهای داخلی او صورتی که برای این فیلد مقداری غیر از (فروش) پرواز الگو (ignore پروازهای خارجی ۲ ۱ یا ۲ وارد شود صورتحساب در سامانه نوع خارج از مودیان پذیرفته نخواهد شد. با وجود اختیاری بودن این فیلد، اگر نرخ برابری ارز با برابری ریال می بایست مقدار وارد شده برای آن برابر یا کوچکتر اختیاری (فروش) ارزبا بزرگتر از صفر باشد از صفر باشد، صورتحساب در سامانه ریال exr0 مودیان پذیرفته نخواهد شد.

با وجود اختیاری بودن این فیلد، اگر میزان ارز می بایست مقدار وارد شده برای آن برابر یا کوچکتر میزان اختیاری بزرگتر از صفر باشد (فروش) از صفر باشد، صورتحساب در سامانه cfee>0 مودیان پذیرفته نخواهد شد.

۱- حداکثر تعداد ۱۸ رقم صحیح و تعداد صفر رقم مبلغ اختیاری (فروش) پرداختیاعشار.

۲- مبلغ پرداختی با وجود اختیاری بودن این فیلد، اگر برای این فیلد مقدار منفی یا اعشاری وارد شود صورتحساب در سامانه مودیان پذیرفته نخواهد شد.میتواند صفر یا بزرگتر از صفر باشد.

محمد برزگری
رئیس مرکز تنظیم مقررات
نظام پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

حسابداری دات کام (HesabdaryCom@)

رضا جلالی کاسب - دکتری تخصصی حسابداری (دفاع) -کارشناس ارشد حسابداری،مدیریت مالی - عضو انجمن حسابداران خبره ایران - عضو انجمن حسابداری ایران - عضو انجمن مدیران مالی حرفه ای - عضو انجمن حسابرسان داخلی ایران - مدیر و مشاور مالی و مدرس دانشگاه آیدی فضای مجازی : HesabdaryCom@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت