» آموزشی » کتاب » مجلات » انتشار فصلنامه‌ حسابدار رسمی شماره‌ ۶۲
مجلات

انتشار فصلنامه‌ حسابدار رسمی شماره‌ ۶۲

۱۴۰۲/۰۷/۰۱ 5۰828

انتشار فصلنامه‌ی حسابدار رسمی شماره‌ی ۶۲

مروری بر مطالب جدیدترین شماره‌ی فصلنامه‌ی «حسابدار رسمی»

جدیدترین شماره‌ی فصلنامه‌ی حسابدار رسمی منتشر شد. پرونده‌ی اصلی این شماره‌ی فصلنامه به تغییرات اخیر در اساسنامه‌ی جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران اختصاص دارد و نظرات موافق و مخالف مرتبط با آن را درج کرده است. در این بخش سرمقاله‌ی فرهاد پناهی با عنوان «تغییرات اساسنامه‌ی جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران و سیاست یک بام و دو هوا» درج شده است و همچنین در گزارش مفصلی با عنوان «جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران: قبض اختیارات و بسط انتظارات» دیدگاه‌های تفصیلی (به ترتیب الفبا) سردار بارگاهی، غلامرضا سلامی، ناصر محامی و هوشنگ نادریان درج شده است.

در بخش نگاهی از درون این شماره‌ی فصلنامه مقالات «حرفه‌ای مهجور به‌نام حسابداری»، به قلم ابوالقاسم فخاریان  و «بحران‌های بانکی و مسئولیت حسابرس» نوشته‌ی همایون مشیرزاده، درج شده است.

بخش کنکاش این شماره‌ی فصلنامه به مسأله‌ آزمون حسابدار رسمی در ایران و جهان اختصاص دارد و در این بخش مقاله‌ی «فرایند تعیین صلاحیت حسابداران رسمی: راهکارهایی برای ارتقای اثربخشی» نوشته‌ی امیرهادی معنوی مقدم، محمدحسین قائمی و کیهان مهام و «طرح تحول آزمون حسابدار رسمی آمریکا» ترجمه‌ی مژده کدخدایی درج شده است.

مقالات «گذری بر استانداردهای بین‌المللی مدیریت کیفیت» نوشته‌ی حمیدرضا کیهانی و «رسوایی بازرسی کیفیت حسابرسی: خطاهای اخلاقی و تلاش نادرست برای کاهش نظارت‌های قانونی» نوشته‌ی جان دی کی سر، جیسون ال اسمیت، ناتانیل ام استفنز وترجمه‌ی وحید منتی و مهدی باقریان؛ «مفهوم فراگیر در حسابرسی» نوشته‌ی سیدامیرحسین ابطحی نائینی، «افزودن زبان برنامه‌نویسی پایتون به اکسل» نوشته‌ی آرشینا منتظری از  دیگر مقالاتی است که در این شماره مطالعه می‌کنیم.

خبرهای حرفه‌ی حسابداری در ایران و جهان و فهرست مؤسسات حسابرسی دیگر بخش‌هایی است که به روال معمول در شماره‌ی جدید فصلنامه درج شده است.

گفتنی است فصلنامه‌ی حسابدار رسمی به مدیر مسئولی فرهاد پناهی و زیرنظر شورای سیاست‌گذاری متشکل از (به ترتیب الفبا) مرتضی اسدی، فرهاد پناهی، محمدتقی رضایی، رحمت‌اله صادقیان و حجت‌اله صیدی در پایان هر فصل منتشر می‌شود.

جهت دانلود نشریه اینجا کلیک نمایید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 3.00

حسابداری دات کام (HesabdaryCom@)

رضا جلالی کاسب - دکتری تخصصی حسابداری (دفاع) -کارشناس ارشد حسابداری،مدیریت مالی - عضو انجمن حسابداران خبره ایران - عضو انجمن حسابداری ایران - عضو انجمن مدیران مالی حرفه ای - عضو انجمن حسابرسان داخلی ایران - مدیر و مشاور مالی و مدرس دانشگاه آیدی فضای مجازی : HesabdaryCom@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت