» آموزشی » کتاب » مجلات » فرایند تعیین صلاحیت حسابداران رسمی و طرح تحول آزمون حسابدار رسمی در امریکا
مجلات

فرایند تعیین صلاحیت حسابداران رسمی و طرح تحول آزمون حسابدار رسمی در امریکا

۱۴۰۲/۰۷/۰۸ 5۰350

  

ارزیابی تعیین صلاحیت حسابدار رسمی در ایران و جهان

دو مقاله‌ی منتشرشده در فصلنامه‌ی حسابدار رسمی، شماره‌ی ۶۲
حسابداری دات کام ؛ پس از تشکیل جامعه‌ی حسابداران رسمی در سال ۱۳۸۰ فرایند تعیین صلاحیت حسابداران رسمی عمدتاً بر اساس آزمون سالانه انجام می‌شود. در طول این سال‌ها تغییر زیادی در فرایند تعیین صلاحیت به وجود نیامده است. به نظر می‌رسد متناسب با تغییرات در نیازهای جامعه، فناوری و حرفه، اصلاح و به‌روزرسانی این فرایند ضرورت داشته باشد.

در همین چارچوب، در شماره‌ی جدید فصلنامه‌ی حسابدار رسمی دو مقاله در ارزیابی آزمون در ایران و تحولات آزمون حسابدار رسمی در امریکا تألیف و ترجمه شده است. هدف مقاله‌ی راهکارهایی برای ارتقای اثربخشی فرایند تعیین صلاحیت حسابداران رسمی نوشته‌ی امیرهادی معنوی مقدم، محمدحسین قائمی و کیهان مهام ، تدوین و ارائه الگویی برای ارزیابی و ارتقای اثربخشی فرایند تعیین صلاحیت حسابداران رسمی در ایران است. در این پژوهش از روش کیفی و رویکرد مبتنی بر نظریه‌ی داده‌بنیاد استفاده شده است. برای این منظور با استفاده از نظر خبرگان حرفه‌ی حسابداری و حسابرسی، ابعاد مختلف فرایند تعیین صلاحیت شامل پیش‌نیازهای آموزشی، پیش‌نیازهای تجربه کاری و آزمون حسابدار رسمی ارزیابی شده است. 

همچنین در مقاله طرح تحول آزمون حسابدار رسمی در امریکا، ترجمه‌ی مژده کدخدائی، طرح تحول تدوین شده توسط انجمن حسابداران رسمی امریکا و انجمن‌های ملی هیأت‌های حسابداری ایالتی ارائه شده است.

برای ملاحظه‌ی متن کامل مقاله‌ها به پیوندهای زیر و یا فایل‌های پی‌دی اف پیوست مراجعه فرمایید

فرایند تعیین صلاحیت حسابداران رسمی: راهکارهایی برای ارتقای اثربخشی / امیرهادی معنوی مقدم، محمدحسین قائمی و کیهان مهام

طرح تحول آزمون حسابدار رسمی در امریکا / ترجمه‌ی مژده کدخدایی

به این نوشته امتیاز بدهید!

حسابداری دات کام (HesabdaryCom@)

رضا جلالی کاسب - دکتری تخصصی حسابداری (دفاع) -کارشناس ارشد حسابداری،مدیریت مالی - عضو انجمن حسابداران خبره ایران - عضو انجمن حسابداری ایران - عضو انجمن مدیران مالی حرفه ای - عضو انجمن حسابرسان داخلی ایران - مدیر و مشاور مالی و مدرس دانشگاه آیدی فضای مجازی : HesabdaryCom@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت