» آموزشی » کتاب » مجلات » فصلنامه‌ حسابدار رسمی شماره‌ ۶۳
مجلات

فصلنامه‌ حسابدار رسمی شماره‌ ۶۳

۱۴۰۲/۱۰/۰۱ 3۰319

جدیدترین شماره‌ی فصلنامه‌ی حسابدار رسمی منتشر شد. پرونده‌ی اصلی این شماره، به تنگناهای آموزش دانشگاهی در ایران و موانع ارتباط مؤثر آن با نیازهای حرفه‌ای اختصاص دارد.

در این بخش سرمقاله‌ی فرهاد پناهی با عنوان «حرفه، دانشگاه و وظایف ما» درج و همچنین در گزارش مفصلی با عنوان «حرفه‌ی حسابرسی و آموزش دانشگاهی: دو خط موازی؟» دیدگاه‌های تفصیلی (به ترتیب الفبا) امید آخوندی، سیدمحمد باقرآبادی، علی رحمانی، محسن غلامرضایی و محمدحسن فامیلی در این زمینه درج شده است.

ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد حسابرسی دانشگاه‌های ایران در سال ۱۴۰۲ گزارشی به کوشش زهرا کریمی است که در آن میزان ظرفیت تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد به تفکیک دانشگاه‌ها ارائه شده است.

همچنین پیشنهاد بازبینی سرفصل مطالب و منابع دروس تخصصی «حسابرسی» مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته‌ی حسابداری گرایش‌های مختلف، نتایج پژوهش آزاده مداحی و حمیدرضا گنجی است که طی مقاله‌ای تفصیلی در این شماره ارائه شده است.

«روزگار تیره‌ی حسابرسی» عنوان مقاله‌ای به قلم غلامحسین دوانی است که در بخش «نگاهی از درون» این شماره منتشر شده است و به بررسی وضعیت حق‌الزحمه‌ی حسابرسی با توجه به تنگناهای درونی و بیرونی حرفه‌ی حسابرسی در ایران اختصاص دارد.

دیگر مقالات این شماره «استانداردهای بین‌المللی مدیریت کیفیت ISQM 1» به قلم علیرضا زندبابا رییسی، «تأثیر اتوماسیون و هوش مصنوعی بر حسابرسی و نقش حسابرس» به قلم مرتضی اسدی و آرشینا منتظری و «مدلی برای تبیین نقش فناوری مالی (فین‌تک) در توسعه‌ی بانکداری پایدار» نوشته‌ی رضا فراهانی است که در بخش‌های جستار و کنکاش این شماره‌ی «حسابدار رسمی» درج شده است.

خبرهای حرفه‌ی حسابداری در ایران و جهان، گزارش آیین‌های گرامی‌داشت روز  حسابدار و فهرست مؤسسات حسابرسی دیگر مطالبی است که در شماره‌ی جدید فصلنامه درج شده است.

گفتنی است فصلنامه‌ی حسابدار رسمی، به صاحب‌امتیازی جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران، مدیر مسئولی فرهاد پناهی و زیرنظر شورای سیاست‌گذاری متشکل از (به ترتیب الفبا) مرتضی اسدی، فرهاد پناهی، محمدتقی رضایی، رحمت‌اله صادقیان و حجت‌اله صیدی در پایان هر فصل منتشر می‌شود.

طی هفته‌ی آتی مقالات جدیدترین شماره‌ی فصلنامه در سایت و کانال تلگرامی فصلنامه منتشر می‌شود و نسخه‌ی چاپی آن نیز طی دی‌ماه برای مؤسسات حسابرسی و مشترکان نشریه ارسال خواهد شد.

جهت دانلود نشریه اینجا کلیک نمایید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

حسابداری دات کام (HesabdaryCom@)

رضا جلالی کاسب - دکتری تخصصی حسابداری (دفاع) -کارشناس ارشد حسابداری،مدیریت مالی - عضو انجمن حسابداران خبره ایران - عضو انجمن حسابداری ایران - عضو انجمن مدیران مالی حرفه ای - عضو انجمن حسابرسان داخلی ایران - مدیر و مشاور مالی و مدرس دانشگاه آیدی فضای مجازی : HesabdaryCom@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت