» قوانین و مقررات » سایر قوانین،آئین نامه و دستورالعمل » برنامه هفتم توسعه » حق بیمه سهم بیمه شده ، کارفرما و دولت تغییر میکند
برنامه هفتم توسعه

حق بیمه سهم بیمه شده ، کارفرما و دولت تغییر میکند

۱۴۰۲/۰۳/۰۲ زمان مطالعه: 4 دقیقه 5۰1,728

تغییر میزان حق بیمه سهم دولت، کارفرما و بیمه شده در برنامه هفتم توسعه

تغییر میزان حق بیمه سهم دولت، کارفرما و بیمه شده در صندوق تأمین اجتماعی و سایر صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری

در احکام پیشنهادی در پیش نویس لایحه برنامه هفتم توسعه کشور، پیشنهاد تغییر میزان حق بیمه سهم دولت، کارفرما و بیمه شده در صندوق تأمین اجتماعی و سایر صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری مطرح شده است.

یادآور می‌شود متن منتشر شده، پیش‌نویس لایحه برنامه هفتم توسعه است که باید در جلسات هیات دولت تصویب و پس از آن به مجلس برای تصویب و تبدیل به قانون، ارسال شود.

تغییر میزان حق بیمه سهم دولت، کارفرما و بیمه شده

مطابق ماده (۶۵) پیش نویس لایحه برنامه هفتم توسعه کشور:

ماده ۶۵- پس از لازم الاجرا شدن این قانون، حق بیمه سهم دولت کارفرما و بیمه شده در سازمان تأمین اجتماعی با رعایت ماده (۲۹) قانون تامین اجتماعی برای مابه التفاوت دستمزد‌‌های مازاد بر ۲ تا ۵ برابر حداقل دستمزد قانون کار به ترتیب ۱.۵، ۲۰ و ۸.۵ و برای ما به التفاوت دستمزد‌‌های مازاد بر ۵ برابر حداقل دستمزد قانون کار به ترتیب ۰، ۱۹ و ۱۱ خواهد بود.

تبصره ۱- پس از لازم الاجرا شدن این قانون در صندوق‌‌های بازنشستگی لشکری و کشوری حق بیمه سهم کارفرما و بیمه شده برای ما به التفاوت دستمزد‌‌های مازاد بر ۲ تا ۵ برابر حداقل دستمزد قانون کار به ترتیب ۱۲.۵ و ۱۰ و برای مابه التفاوت دستمزد‌‌های مازاد بر ۵ برابر حداقل دستمزد قانون کار به ترتیب ۱۱.۵ و ۱۱ خواهد بود.

تبصره ۲- در سایر صندوق‌‌های بازنشستگی سطح بندی و ترکیب کسور بازنشستگی سهم بیمه شده و کارفرما به پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی و تأیید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تصویب هیات وزیران‌ می‌رسد.

متن کامل لایحه برنامه هفتم توسعه

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 3.00

حسابداری دات کام (HesabdaryCom@)

رضا جلالی کاسب - دکتری تخصصی حسابداری (دفاع) -کارشناس ارشد حسابداری،مدیریت مالی - عضو انجمن حسابداران خبره ایران - عضو انجمن حسابداری ایران - عضو انجمن مدیران مالی حرفه ای - عضو انجمن حسابرسان داخلی ایران - مدیر و مشاور مالی و مدرس دانشگاه آیدی فضای مجازی : HesabdaryCom@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت