» قوانین و مقررات » سایر قوانین،آئین نامه و دستورالعمل » برنامه هفتم توسعه » سن بازنشستگی از لایحه برنامه هفتم توسعه حذف شد.
برنامه هفتم توسعه

سن بازنشستگی از لایحه برنامه هفتم توسعه حذف شد.

۱۴۰۲/۰۴/۱۲ 11۰3,318

حذف افزایش سن بازنشستگی از برنامه هفتم در کمیسیون اجتماعی مجلس

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به حذف افزایش سن بازنشستگی در پیشنهادات این کمیسیون به کمیسیون تلفیق گفت: بر این اساس هر کارمندی در هر سنی در صورت داشتن سابقه ۳۰ سال فعالیت می‌تواند بازنشسته شود؛ اساسا تعیین حداقل سن برای بازنشستگی درست نیست و به نفع کارمندان هم نخواهد بود.

حذف افزایش سن بازنشستگی در بازنشستگی عادی

به گزارش حسابداری دات کام به نقل از ایلنا، عباس گودرزی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره نظر دولت در خصوص افزایش سن بازنشستگی، گفت: دولت در ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه، سن بازنشستگی برای زنان را ۵۳ سال و برای مردان ۵۶ سال تعیین کرده بود که کمیسیون اجتماعی در جلسه هفته گذشته در پیشنهادات خود به کمیسیون تلفیق این اعداد را حذف کرد. علت مخالفت کمیسیون با این مساله این بود که با چنین پیشنهادی اگر خانمی ۳۰ سال سابقه کار داشت اما به سن ۵۳ سال نرسیده بود نمی‌توانست بازنشسته شود.

وی افزود: بر این اساس هر کارمندی در هر سنی در صورت داشتن سابقه ۳۰ سال فعالیت می‌تواند بازنشسته شود؛ اساسا تعیین حداقل سن برای بازنشستگی درست نیست و به نفع کارمندان هم نخواهد بود.

حذف افزایش سن بازنشستگی در بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور

نماینده مردم بروجرد در مجلس تصریح کرد: همچنین در بند «ذ» ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم نیز حداقل سن برای بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور برای زنان ۴۵ سال و برای مردان ۵۰ سال تعیین شده بود که این بند نیز به این دلیل که در این شرایط اگر فردی دارای مشاغل سخت و زیان‌آور ۲۰ سال فعالیت می‌کرد اما به این سقف سنی تعیین شده نمی‌رسید نمی‌توانست بازنشسته شود، حذف شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 3.00

حسابداری دات کام (HesabdaryCom@)

رضا جلالی کاسب - دکتری تخصصی حسابداری (دفاع) -کارشناس ارشد حسابداری،مدیریت مالی - عضو انجمن حسابداران خبره ایران - عضو انجمن حسابداری ایران - عضو انجمن مدیران مالی حرفه ای - عضو انجمن حسابرسان داخلی ایران - مدیر و مشاور مالی و مدرس دانشگاه آیدی فضای مجازی : HesabdaryCom@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×
    ورود / عضویت